wtorek, 17 maja 2011

Most by No Name



Teren    
Teren typowy dla Mordheim. Kilka zrujnowanych domów, połączonych kładkami jeśli to możliwe. Dodatkowo: W poprzek stołu przez sam jego środek przepływa kanał (kierunek przepływu wody należy wylosować zaraz po rozstawieniu). W centrum stołu nad kanałem przewieszony jest most.

Zasady specjalne  
Gracz posiadający większy rating bandy jest obrońcą. (w przypadku remisu decyduje rzut kostką). Wybiera dowolne modele w ilości odpowiadającej 25% jego bandy, zaokrąglając w górę w ten sam sposób co w przypadku „testu rozbicia”. Będą one broniły mostu, dopóki nie dotrą do nich posiłki.
Kanał: Ilekroć jakikolwiek model znajdzie się w wodzie (*Modele nie mogą skoczyć do wody z własnej woli) musi natychmiast przetestować Inicjatywę. Jeśli test się nie powiedzie to utonął i traktowany jest jak model o.o.a W przypadku udanego testu model znoszony jest o 3K6 cali w kierunku w jakim płynie woda i może wydostać się na losową stronę na początku fazy ruchu, lub pozostać w wodzie, by ponowić test i dalej być znoszonym.
Uwaga: Model, który zostanie wyniesiony poza stół przez prąd rzeczny, zdejmowany jest na stałe ze stołu (o.o.a), lecz po bitwie dostaje +1 doświadczenia za przeżycie i może przerzucić wynik „śmierć” w tabeli zranień krytycznych.

Rozstawienie                    
Broniący rozstawia wybrane ówcześnie modele (25%) w odległości do 2” od mostu. Następnie gracz Atakujący rozstawia się gdziekolwiek na jednej z połówek stołu, ale nie bliżej niż 12” od modeli gracza broniącego się. Na końcu obrońca wystawia pozostałe modele do 6” od przeciwległej krawędzi.

Rozpoczęcie                                          
Obrońca rozpoczyna jako pierwszy.

Zakończenie gry         
Gra kończy się, gdy na końcu którejkolwiek tury gracza broniącego się gracz atakujący będzie posiadał co najmniej trzy stojące modele po drugiej stronie mostu/kanału. Alternatywnie gra toczy się do momentu aż jedna z band zostanie całkowicie wyeliminowana, lub nie zda testu rozbicia.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 doświadczenia.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 doświadczenia.
+1 Za wroga ściągniętego ze stołu każdy bohater zyskuje 1 doświadczenia za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za przekroczenie kanału Pierwszy bohater lub stronnik gracza atakującego, który przejdzie przez most otrzymuje +1 doświadczenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka