piątek, 20 maja 2011

Ocalić zmarłych by T.Maltman


W Mieście Przeklętych jest wiele martwych ciał, a tylko kilku kapłanów do odprawiania pogrzebów. Większość band zapewnia swym zmarłym przyzwoity pochówek, ale tylko wykonanie odpowiednich rytuałów ochroni złożone ciała przed działalnością Nekromancerów lub jeszcze czymś gorszym...




Teren             
W centrum stołu umieść cmentarz. Może to być stara, zrujnowana kapliczka otoczona cmentarzem, lub kawałek otwartego terenu zaadaptowanego przez bandy na miejsce pochówku własnych wojowników. K3 + 2 groby są świeże. Umieść na nich odpowiednie żetony.

Rozstawienie                                               
Obaj gracze rzucają k6, ten który wyrzucił więcej decyduje o kolejności wystawienia. Banda zostaje wystawiona w zasięgu 8" od dowolnej, wybranej przez gracza krawędzi stołu. Na podobnych zasadach przeciwnik wystawia się po przeciwległej krawędzi. Obaj gracze nie mogą wystawić swoich wojowników bliżej niż 10" od dowolnego świeżego grobu.

Koniec gry                                                                      
Gdy jedna z band nie zda Testu Rozbicia lub wszystkie groby zostaną oczyszczone - bitwa się kończy. Gracz, który pozostał na polu bitwy ma wolną rękę by oczyścić wszystkie pozostałe groby. Jeśli żadna ze stron nie została rozbita - wygrywa ta, która oczyściła więcej grobów.

Zasady specjalne        
Kapłan Morra otrzymał zadanie odprawienia rytuałów pogrzebowych przy niedawno pochowanych zmarłych. Ludzka banda ma mu w tym pomóc (oczywiście za odpowiednią opłatę). Aby dokonać obrzędu (i tym samym ochronić ciało przed sztuką Nekromancji), Kapłan musi zbliżyć się do grobu (stykać się z nim podstawką) i wyrecytować Modlitwę Pogrzebową. Za każde ocalone w ten sposób zwłoki, banda otrzyma 15 ZK ze Świątyni Morra, pod warunkiem, że w czasie bitwy Kapłan nie zostanie zdjęty z placu boju.
Nekromancer może spróbować powołać do 'życia' pochowane zwłoki. Musi zbliżyć się (stykać się podstawką) do grobu i rzucić czar Animacja Martwych (patrz podręcznik do Mordheim str. 58). Jeśli uda mu się pozostać przy grobie przez turę (nie będąc zaangażowanym w walkę wręcz) - daje mu się rzucić czar (nawet jeśli go nie zna), i działa on automatycznie. Nowy Zombie może zostać ustawiony w zasięgu 6" od Nekromancera, ale nie w walce wręcz. Może to zwiększyć ilość członków bandy ponad maksimum.
Bandy inne niż Ożywieńcy mogą wykopać zwłoki, za które otrzymują 15 ZK od ciała. Aby wykopać ciało bohater musi znajdować się przy grobie (stykać się podstawką) przez dwie tury (nie będąc w tym czasie zaangażowanym w walkę wręcz). Bohater - 'rabuś grobów' musi zostać wyznaczony przed rozpoczęciem bitwy.

Doświadczenie           
 +1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.   
 +1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.    
 +1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).       
 +1 Dla Kapłana za ciało. Za każde ocalone zwłoki, Kapłan otrzymuje 1 PD.      
 +1 Dla Nekromancera za ożywienie. Za Każde ożywione zwłoki (lub za każde wykopane ciało), Nekromancer (bohater) otrzymuje 1 PD.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka