sobota, 7 stycznia 2012

Na celowniku Johanna Nożownika by Skavenblight DT







Kto pyta, nie błądzi. Bywa też jednak tak, że odpowiedzią na pytanie o imię tego człowieka jest jedynie nóż, wystający z klatki piersiowej i wytrzeszczone w bolesnym zdumieniu oczy. To pierwsze i zwykle ostatnie spotkanie z Johannem Nożownikiem, legendarnym już w Mordheim zabójcą, zdolnym do wszystkiego... Można oczywiście wynająć go za drobną opłatą. Johann jednak tym razem nie ma ochoty układać się ani z dowódcą jednej z band, ani z dowódcą drugiej. Przeciwnie, głośno przeklina nieznajomych, spoglądając na nich z dachu jednego z domów. Dlaczego akurat tutaj muszą załatwiać swoje sprawy? Właśnie w tej dzielnicy miał się pojawić jego cel - syn bogatego szlachcica, który zdradził tajemny kult, do którego należał. Teraz podobno kryje się tutaj, może nawet w przebraniu skavena lub orka. W końcu wie, że jest ścigany. Johann widział wczoraj jego portret. Co prawda nie był do końca pewien, czy dobrze pamięta, bo sporo już zdążył zażyć Karmazynowego Cienia, lecz na pewno rozpozna łebka, kiedy go tylko zobaczy.

Zaraz... czy to nie tamten obok dowódcy? Bardzo podobna sylwetka... tak, to na pewno on... albo też Albrecht z gospody z Middenheim? Nie, przecież nigdy nie byłem w Middenheim, pomyślał Johann. To był tylko sen. To musi być ten koleś, i nikt inny. Johann pogłaskał z lubością ostrze jednego z noży. Zapiekło. Poleciało kilka kropel krwi. Tak, tak, pomyślał. Idealne, by przebić serce.



Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’. Stół jest dzielony na ćwiartki jak w scenariuszu "chance encounter".

Bandy
Każdy gracz rzuca kostką. Ten, kto wyrzuci więcej, wybiera ćwiartkę i wystawia się w niej w sposób dowolny. Ten, który rozstawia się drugi, robi to w przeciwległej ćwiartce i może wystawić swoje modele nie bliżej niż 14" od przeciwnika.

Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca k6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zasady specjalne
Na stole stoi 6 oznaczonych budynków. Po pierwszej rundzie bitwy rzuć k6, by określić, na dachu którego z nich pojawia się Johann Nożownik (późniejsze zejście z dachu nie wymaga testu I – przyjmuje się, że Johann ma zawczasu przygotowaną dogodną i bezpieczną dla siebie trasę do szybkiego opuszczenia budynku). Następnie obaj gracze rzucają k6. Ten, który wyrzuci mniejszy wynik, wybiera losowo jeden model ze swojej bandy (oprócz zwierząt i dużych celów). Ten pechowiec zostanie celem Johanna Nożownika, który jest święcie przekonany, że to za jego zabicie został wynagrodzony. Będzie on starał się zabić właśnie jego, podążając w jego stronę i atakując wtedy kiedy to możliwe.
Ponieważ Johann jest narkomanem i w trakcie walki może doznawać omamów lub przebłysków rozsądku, rzut powtarza się po każdej rundzie. Być może zorientuje się nagle, że poluje na kogoś całkiem innego i zmieni cel.

Zakończenie gry
Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra zostaje zakończona. Rozbita banda przegrywa.

Zabicie Johanna Nożownika 
Jeśli ktoś porwał się z motyką na słońce i jakimś cudem uśmiercił znanego w Mordheim zabójcę, banda otrzymuje wszystko, co miał przy sobie. Sprawdź za pomocą rzutu k6, co znalazłeś:
Automatycznie - 3k6 zk
Na 4+ - k3 porcje Karmazynowego Cienia
Na 5+ - Noże do rzucania
Na 6+ - Sztylet Johanna. Sztyletem można parować i nie daje on przeciwnikowi +1 do rzutu obronnego. Nadal jednak nie zadaje siecznych obrażeń krytycznych!

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+3 Za zabicie Johanna Nożownika.


Scenariusz turnieju "Legendarni Bohaterowie" Warszawa 2008

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka