piątek, 11 listopada 2011

Krater by Armand


Teren
Każdy gracz może w turze postawić kawałek otoczenia, zrujnowany budynek, wieżę lub podobny kawałek terenu. Sceneria powinna zostać tak ustawiona aby w centrum stołu znajdował się krater (np. zrobiony z płotków) o średnicy 18". W obrębie krateru znajdują się dolne fragmenty ścian, kamienie, głazy itp.

W kraterze znajduje się 9 [dziewięć] kamienie Wyrdstone'a. Pierwszy z nich znajduje się po środku stołu (i krateru), zaś pozostałe umieszczane są przez graczy na przemiennie (przed wystawieniem). Każdy kamień ma być minimum 3 cale od każdego innego kamienia.


Rozstawienie

Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje: rozpoczyna grę jako pierwszy lub wybiera krawędź stołu na której się wystawia. Każdy z graczy rzuca ponownie k6. Ten z wyższym wynikiem decyduje który z graczy wystawia swoją bandę pierwszy. Wystawiający się gracz ustawia swoją bandę do 6 cali od swojej krawędzi stołu.



Zasady specjalne
Zbieranie Wyrdstone

Podnosić kamienie mogą TYLKO herosi. Każdy może nieść dowolną ilość kamieni, których nie można jednak przekazywać innym modelom. Jeśli model jest OoA upuszcza wszystkie niesione kamienie. Poza kraterem upuszczane przez herosa OoA kamienie mogą podnosić stronnicy [tylko Ci zdolni do zdobywania punktów doświadczenia).


Wpływ krateru i dużej ilości Wyrdstone

Na terenie krateru odczuwalne jest silne oddziaływanie wyrdstone’a. Wyrzucenie 1-2 na k6 powoduje określone konsekwencje: rzuca jeszcze raz 2k6, a wynik sprawdza w poniższej tabeli:


Tabela Wyrdstone'a


2 Mroczne Wizje! Postać zadaje sobie tyle autohitów (trafień) ile ma max ataków w walce wręcz. Rzuć normalnie na woundowanie, potem jeśli postać straciła ostatnią ranę na Injury Roll (analogicznie jak w walce z wrogiem).


3 Nurglowe rozdęcie jelit! Model otrzymuje hita z S6 bez rzutów obronnych. Wszystkie modele 2 cale od niego otrzymują hita z S4 (z rzutem obronnym)


4 Przerażenie! Postać ucieka 2k6 cali w losowym kierunku (scatter dice). W następnej rundzie musi zdać test Ld lub nadal ucieka. Po przekroczeniu krawędzi traktujesz ją jak OoA.


5 Krew Khorna! Postać wpada w szał bojowy atakuje NAJBLIŻSZY model ze zdolnością frenzy (tylko w danej turze).


6 Zapłata Pana Cieni! Model traci -1 do losowej statystki. Efekt trwa do początku następnej rundy. (Ws, Bs, S, T, A, Ld)


7 Dar Pana Cieni! Model otrzymuje +1 do losowej statystki, która może wzrosnąć ponad jego maximum rasowe. Efekt trwa do początku następnej rundy. (Ws, Bs, S, T, A, Ld)


8 Rozkosze Slaneesha! Model jest podatny na głupotę do końca gry.


9 Wir Chaosu! Model natychmiast jest teleportowany 2k6 cali w losowym kierunku. Jeśli ląduje na innej figurce (modelu - wystarczy kawałek podstawki), ta otrzymuje hita z siła 3 (lub 5 w wypadku dużych potworów). Po zdaniu testu Ld może normalnie działać w tej turze.


10 Pan Przemian. Model zamienia się statystykami, zdolnościami i zasadami specjalnymi (ale nie wyposażeniem) z najbliższym wrogiem. W każdej rundzie obaj gracze rzucają testy Ld przejętych członków bandy. Udany test obu modeli oznacza powrót do sytuacji wyjściowej. Zamiana kończy się automatycznie w chwili gdy jeden z tych modeli zostanie ściągnięty z placu boju (OoA).


11 Pan czasu! Model ma zamiast jednej tury, k3 tury (po rozegraniu pierwszej rozgrywane są pozostałe tury na normalnych zasadach). Po rozegraniu ostatniej tury z wydarzenia Pan czasu gracz rzuca za ten model na Tabeli zranień (injury roll). Nie ma znaczenia ile ma jeszcze Woundów ten model


12 Wessany! Model jest OoA.


Zakończenie

Scenariusz kończy się, gdy któraś z band nie zda testu rozbicia.


Doświadczenie

+ 1 za udział

+ 1 za zabicie wroga dla herosów

+ 1 za każdy kawałek Wyrdstone dla herosów

+ 1 za zwycięstwo dla dowódcy
 
 

2 komentarze:

  1. Nie ma tu Księgi Gości więc wpisuję się pod najnowszym wpisem.

    Super inicjatywa, aż się dziwię że dopiero znalazłem tę stronkę. Jest tu nawet kilka moich scenariuszy :)

    Kilka uwag technicznych:
    - ten obrazek w tle jest PASKUDNY i sprawia, że strona jest maksymalnie nieczytelna. Musiałem go zablokować AdBlockiem i dopiero moglem w spokoju coś tutaj zobaczyć;
    - przy każdym scenariuszu przydałby się link do wersji do druku - znacznie zwiększyłoby to przydatność tej strony;
    - z chęcią przywitałbym też stronę zbierającą razem wszystkie scenariusze, najlepiej w wersji alfabetycznej - taka baza danych, bo przekopywanie się przez dziesiątki stron jest upierdliwe.

    Tym niemniej robisz kawał naprawdę świetnej roboty.

    Telchar

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Telchara
    Zabawy by tu wszystko zamieścić jest wiele, a jestem gdzieś w okolicach połowy drogi. Utrudniło mi przyblokowanie netu w pracy więc zamieszczam i obrabiam materiały zgromadzone na dysku w żółwim tempie. Jakoś w przyszłości będę starał się bardziej czytelnie i tak już dużo zmian zrobionych, wyglądało gorzej.

    ps W sprawie Twych scenariuszy jak i scenariuszy zerżniętych ze starego najmity to wyślij mi gdzieś w pmce na azylium, które są Twe ok?

    pozdrawiam
    R.

    OdpowiedzUsuń

Wielka Biblioteka