piątek, 13 maja 2011

Dwukółka by wielebny


Widziołem widziołem na łoczy swe dwa ......... toż to kaptajnie bogi nam z niebiosów zesłali byśma niepomorli na pustka żołądkowa! Ino ruszt przecznia trza przebyć!!!



Wstęp
Późna jesień. Największym zmartwieniem nie jednego przywódcy jest zabezpieczenie zapasów pożywienia przed zbliżającą się zimą. Okazja ku temu nadarza się, gdy zwiadowcy donieśli o wozie dwukołowym na Wall Street pełnym beczek. Widząc przy nim dwa trupy przeszyte strzałami nie zbliżali się by sprawdzić co w nich jest, obawiając się ukrytych strzelców pilnujących zdobyczy.

Teren
Teren typowy dla Mordheim ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp. Na środku stołu należy umieścić znacznik lub jeżeli w posiadaniu graczy wózek dwukołowy.

Rozstawienie
Każdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się jako pierwszy. Jeżeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej krawędzi pola bitwy. Jeżeli graczy jest więcej, to następni wybierają krawędź stołu i wystawiają się w kolejności ustalonej przez rzut kością (od najwyższego wyniku do najniższego). Rozpoczyna gracz z najwyższym wynikiem, a pozostali wedle wskazówek zegara. Gracz musi wystawić się w obszarze do 8 cali od jego krawędzi stołu, ale nie bliżej niż 4 cale od boku i 10 cali od następnej bandy.

Zasady specjalne
Wóz dwukołowy – Znajduję się na  środku stołu, obok leżą dwa ciała (nie znaczące dla dalszej rozgrywki więc można nie umieszczać). Na wózku znajdują się trzy beczki, garnek, antałek Vodki. Dwukółka lekko ugrzęzła w błocie. Wydostanie jej zajmuje całą rundę (liczoną jako następną od momentu dojścia do niej przez model). Nie jest to Nimbus 2000 i w każdym momencie może rozkraczyć się, więc przez ostrożność powinna być ciągnięta przez dwa modele lub jeden Large Target (bez możliwości biegania). Gdy owych „ciągnących” zmusi sytuacja do biegu, należy wykonać rzut d6 i skonsultować się z poniższą tabelką:

1-3    pękła oś, odpadło koło, zarwała się część nośna
4-5   piszczy, skrzypi ale bez efektów ubocznych
6  ciężko ją zatrzymać. Przesuń dwukółkę wraz z ciągnącymi o 1 cal w stronę kierunku biegu! Jeżeli ów ruch spowoduje „kontakt” ze ścianą lub jakąś inną przeszkodą „ciągnący” otrzymują hit z siłą 1.

Jeden model uciągnie dwukółkę (minimalna siła do ciągnięcia wynosi 3). M „zaprzęgu” liczony jest w tej sytuacji jako ½ M modelu ciągnącego zaokrąglając w dół.
Dwukółka to nie latający dywan. Próby „przeciągnięcia” jej przez wszelakie przeszkody terenowe kończą się automatycznym uszkodzeniem wózka.
W momencie gdy dwukółka ulegnie zniszczeniu, beczki można nieść w rękach. (oczywiście prędzej również, jak kto woli). Jedną beczkę może nieść jeden model, a jako że są ciężkie, śliskie i nieporęczne nie można z nimi biegać.
By zaprząc zwierzęta potrzebny jest specjalny sprzęt (uprzęż, lina), którego w znalezionym zestawie brak. Jedynym rozwiązaniem jest koń (bojowy lub pociągowy) z własną uprzężą, którą posiadać powinien i lina jeżeli jest na stanie ekwipunku bandy.

Zakończenie
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy jedna z band wyniesie zdobycz przez swoją krawędź stołu lub gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która ucieka automatycznie przegrywa. Jeżeli dwie lub więcej band założyło sojusz a pozostałe z band uciekły. Gracze mogą zadecydować że dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą między sobą dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!).

Doświadczenie
+1 za przeżycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeżyła bitwę dostaje 1 punkt
doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy to dostaje 1 punkt doświadczenia.
+2 za wyniesienie dwukółki. Bohaterowie i stronnicy,  którzy wyjechali „bryką” przez swoją krawędź stołu dostają 2 punkt doświadczenia. Gdy wózek ulegnie popsuciu każdy który wyniósł beczkę w rękach otrzymuje +1 exp.

Nagroda 
Dwukółka - może mieć wszelakie zastosowanie. Orczy szaman może chcieć się w niej wozić po mieście, skaven może założyć sobie w niej leże, można ją porąbać, spalić w ognisku lub sprzedać za 5zk.
Beczki – w każdej beczce znajdują się 2 porcje solonego mięsa. Każda porcja zmniejsza koszt utrzymania wojowników w bandzie. W momencie sprzedaży wyrdstonów, skonsultuj się z tabelką zyski „ilość sprzedanych kamieni na ilość wojowników w bandzie” i za jedną porcję mięsa możesz przesunąć o jedną kolumnę „w dół” (tak jakbyś miał mniej wojowników) do minimum pierwszej kolumny „1-3 wojowników w bandzie”
Vodka i garnek

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka