poniedziałek, 16 maja 2011

Krwawe Łowy by TC22


Każda banda stanęła przed możliwością wynajęcia jednej z bardziej znanych Postaci Specjalnych w Mordheim. Nie jest jednak świadoma tego, iż jej nowy nabytek jest wplątany w zabójczą zabawę w "kotka i myszkę", a sama banda w całej tej rozgrywce jest jedynie pionkiem.


Teren                                                                                   
Każdy gracz może w turze postawić kawałek otoczenia, zrujnowany budynek, wieżę, ścianę, żywopłot lub podobny kawałek terenu.

Zasady  specjalne  
Każda z band zatrudnia za darmo na czas rozgrywki jednego z bohaterów specjalnych. Scenariusz zbudowany jest na potrzeby dwóch zabójców walczących przeciwko sobie -Johanna Nożownika i Mariannę Chevaux. Jeżeli jest więcej niż dwóch graczy, albo któryś z graczy z jakiegoś powodu nie chce grać Johannem albo Marianną, inni podobni bohaterowie specjalni mogą być wrzuceni w zamęt rozgrywki. Bardziej znani mieszkańcy Mordheim często spotykają się z tego rodzaju przedstawicielami profesji, a ci często żywią głębokie urazy do podobnych przedstawicieli zawodu... 
Pamiętajmy, że gracz wciąż musi przestrzegać normalnych zasad postaci specjalnych włączając również to, że dla niektórych band dani bohaterowie nie zechcą pracować. Jeżeli dwóch lub więcej graczy zechce wynająć tego samego bohatera specjalnego - pierwszeństwo przy wyborze ma ten gracz, którego banda ma najniższy wskaźnik potencjału drużynowego. Jakikolwiek bohater specjalny, który normalnie zatrudniany jako zespół (np. Uli i Marquand) może być także dodany za darmo do bandy w tym scenariuszu. Zasada pozwalająca postaciom specjalnym zespołu "stanąć po przeciwnej stronie barykady" nie ma tu miejsca. Wspomniany Uli z Marquandem zorientują się, że próba przekupstwa przez przeciwnika jest po prostu pułapką!
Jeżeli bohater specjalny jest OoA, to jego banda automatycznie ucieka z pola walki na początku następnej tury (wojownicy zostali zatrudnieni, by bronić daną postać i ponieśli klęskę albo zdecydowali nie ryzykować życiem gdy najlepszy wojownik został pokonany)

Rozstawienie      
Każdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się jako pierwszy. Jeżeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej krawędzi pola bitwy. Jeżeli graczy jest więcej, to następni wybierają krawędź stołu i wystawiają się w kolejności ustalonej przez rzut kością (od najwyższego wyniku do najniższego). Gracz musi wystawić się w obszarze do 8 cali od jego krawędzi stołu, ale nie bliżej niż 4 cale od boku i 10 cali od następnej bandy. Pamiętaj, że jeśli jest więcej niż 4 graczy pole bitwy powinno zostać powiększone!

Rozpoczęcie Gry                     
Każdy z graczy rzuca k6, by sprawdzić który zaczyna. Rozgrywka toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zakończenie  gry                            
Rozgrywka kończy się gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która ucieka automatycznie przegrywa. Jeżeli dwie lub więcej band założyło sojusz a pozostałe z band uciekły. Gracze mogą zadecydować że dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą między sobą dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!)

Doświadczenie                                                               
+1 za przeżycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeżyła bitwę dostaje 1 punkt doświadczenia
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy to dostaje 1 punkt doświadczenia.
+2 za zabicie zabójcy - bohatera specjalnego. Jeśli bohater zdejmie z pola walki postać specjalną dostaje 2 punkty doświadczenia (zamiast 1 w przypadku wrogiego bohatera lub stronnika)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka