Z Karak - Azul wyruszyło nas pięciu - ja, nasz dowódca szlachetny Thorwald Bergsson, Zabójca Trolli Jari, dwaj Gromowładni Lothar i Bernhard. Po drodze do naszej kompanii przyłączył się Niziołek Rondar.
Ósmego dnia pobytu w Mordheim rozbiliśmy obóz w starej tawernie. Dni mijały nam na eksploracji miasta, a nocami popijaliśmy dobre krasnoludzkie piwo i zajadaliśmy strawę przygotowaną przez Rondara.
Piętnastego dnia starliśmy się z grupą zwierzoludzi. Walczyliśmy dzielnie, nie pozostawiając przy życiu żadnej z tych ohydnych kreatur Chaosu, niestety swe życie w tej walce oddał Rondar.
Dwudziestego czwartego dnia trafiliśmy w sam środek walki zielonoskórej hordy z człeczynami po ich strojach zgaduję, że pochodzą z Ostlandu.
Jari wykrzykując imiona Grungiego i Grimnria rzucił się w wir walki wycinając sobie toporem drogę do Trolla przez bandę zielonych zgniłków, oddalając się tym samym od nas. Dzielny Thorwald poległ przybity włóczniami Orków do drzwi jednego z pobliskich domów, wcześniej udało mu się położyć trupem trzech spośród nich. Gdy wydawało się, że całe to szaleństwo zaczyna się kończyć, na Grungiego, te cholerne człeczyny chyba zwariowały, zaczęły do nas strzelać. Razem z Lotharem i Bernhardem schroniliśmy się za barykadą i odpieramy ich atak od dwóch godzin, nie wiem na jak długo wystarczy nam sił i amunicji...
Niech Grungi ma nas w opiece....
Z dziennika krasnoludzkiego inżyniera Snergiego Snoterssona.
Teren
Teren typowy dla Mordheim zniszczone budynki, przeszkadzajki itp. Na środku stołu należy ustawić krasnoludki szaniec o wymiarach 3” na 3”. Sugerowane jest ustawienie stołu wielkości 4' na 4'.
Rozpoczęcie gry
Każdy gracz rzuca kostką k6. Ten z wyższym wynikiem decyduje, czy rozpoczyna grę jako pierwszy, czy wybiera krawędź stołu. Następnie gracze ponownie rzucają k6 w celu określenia, który z graczy wystawia swoje modele jako pierwszy. Gracz, który wyrzuci więcej decyduje, czy chce wystawić się jako pierwszy, czy woli, aby zrobił to przeciwnik.
Zasady specjalne
Krasnoludzki szaniec – na środku stołu za barykadami znajduje się krasnoludzki szaniec o wymiarach 3” na 3”, w którym stacjonują dwaj Thundererzy i Dwarf Enginner. Szaniec zbudowany jest z płotków, przeszkadzajek, beczek, gruzu, etc. Wewnątrz szańca na środku stoi Dwarf Enginner, natomiast każdy z Thundererów zwrócony jest w stronę, po której rozstawiły się wrogie bandy. Krasnoludy poruszają się, strzelają i szarżują po zakończeniu każdej rundy przez obu graczy.
Dwarf Enginner
M 3 | WS 4 | BS 3 | S 3 | T 4 | W 1 | I 2| A 1 | Ld 9Ekwipunek: Axe, Free Dagger, brace of Pistol, Gromril Armour, Shield, Helmet, Superior Blackpowder
Umiejętności: Expert Weaponsmith, True Grit, Thick Skull
.
Dwarf Thunderers
M 3| WS 4 | BS 3 | S 3 | T 4 | W 1 | I 2 | A 1 | Ld 9 Ekwipunek: Hammer, Free Dagger, Handgun, Heavy Armour, Superior Blackpowder
Umiejętności: Hunter
Zasady dotyczące obrońców krasnoludzkiego szańca:
- Hard to kill: Krasnolud zostanie zdjęty z placu boju tylko przy wyniku '6' na k6. Traktuj '3-5' jako ogłuszony.
- Hard head: Krasnoludy ignorują zasady specjalne dotyczące broni obuchowych.
- Armour: Krasnoludy nigdy nie mają kar do poruszania się za noszenie zbroi.
- Hate Orcs and Goblins: Krasnoludy nienawidzą Orków i Goblinów.
- Na posterunku: krasnoludy nigdy nie wyjdą poza szaniec. Thundererzy strzelają do najbliższych modeli z obu band, natomiast Enginner użyje swojej pary pistoletów tylko w walce wręcz. Jeżeli, którykolwiek z krasnoludów zostanie za szarżowany jego ziomkowie pójdą mu na pomoc i kontr szarżują na wroga.
- Za osłoną: Barykady, za którymi znajdują się Krasnoludy powodują, że trafiane są z broni strzeleckich z modyfikatorem -1 (cover).
- Krasnolud wszystkie swoje ataki w walce wręcz zawsze przeznacza na jednego wroga, jeżeli walczy z kilkoma modelami należy określić losowo w kogo zaatakuje.
- Krasnoludy uważane są za wrogów obu band, jednakże nie muszą być celem ataków strzeleckich jeżeli są najbliższym i najłatwiejszym celem, pozostałe zasady jak kara ruchu w 8” od wroga, szaleństwo (frenzy) etc. już ich dotyczą.
Cel scenariusza
Celem scenariusza jest pokonanie krasnoludów broniących szańca i zatknięcie sztandaru na jego środku. Szaniec uważa się za zajęty jeżeli znajduje się w nim model posiadający sztandar i nie ma w nim oraz w odległości 3” od jego krawędzi wrogich modeli (krasnoludy broniące szańca uważane są za wrogów). Dowódcy obu band niosą w jednej ręce sztandar (banner -Annual). Jeżeli dowódca zostanie zdjęty z placu boju należy położyć w miejscu, w którym stał żeton reprezentujący sztandar. Może on zostać podniesiony przez dowolnego wojownika, ale nie przez zwierzęta (Giant Rats, Wardogs, Warhounds, etc.), potwory (Rat Ogre, Troll, Trained Bear etc.) demony (Plague Bearers, Nurglings i Plague Cart) i nie umarłych (Zombie, Dire Wolves), najemników (Hirred Swords) i postacie dramatu (Dramatis Personae) w fazie rekonwalescencji. Jeżeli sztandar zostanie przejęty przez wrogą bandę, wszystkie modele, w bandzie która straciła sztandar mają obniżone Ld o -2, aż do momentu odzyskania sztandaru. W szańcu nie można zatknąć sztandaru wrogiej bandy.
Koniec gry
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy jedna z band zatknie sztandar w krasnoludzkim szańcu, wówczas ta banda wygrywa. Gdy jedna z band straci wszystkich swoich wojowników przegrywa. Po upływie 10 rund, jeżeli żadna z band nie zdobyła szańca, rozgrywka kończy się remisem. W tym scenariuszu nie obowiązują zasady Rout Test, gra kończy się po maksymalnie 10 rundach. Banda, która zdobyła szaniec znajduje w nim skrzynię z krasnoludzkimi skarbami.
Punkty Doświadczenia
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+ 1 Za zdjęcie z placu boju krasnoluda broniącego szańca. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego krasnoluda z szańca, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Bohater lub grupa stronników otrzymuje +1 PD za zatknięcie sztandaru w krasnoludzkim szańcu.
+1 Za zdobycie wrogiego sztandaru. Bohater lub grupa stronników, która na koniec bitwy jest w posiadaniu wrogiego sztandaru zyskuje +1 PD.
Zawartość skrzyni:
Przedmioty Szansa na K6
5K6 ZK Zawsze
Gromril Armour 5+
Heavy Armour 4+
Helmet 3+
Handgun 5+
k3 Superior Blackpowder 5+
Brace of Pistol 5+
Mordheim scenario by Motor [KGB Moria]
Scenariusz turnieju "Krasnoludzki Szaniec" rozgrywany podczas konwentu "Falkon 2007" w Lublinie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz