wtorek, 27 grudnia 2011

Żywi lub martwi by Skavenblight DT







- Patrz - powiedział Marquand, wskazując na mur.
- Co? - zapytał Ulli. - Ach, tak, znów wisi mnóstwo tego śmiecia. Co tam pisze?
- Jest napisane, mój drogi, jest napisane - uśmiechnął się jego kompan. - Ano to co zwykle - jesteśmy poszukiwani, żywi lub martwi. Władze znów się łudzą, że można nas złapać.
- A ile tym razem dają za nas? - zainteresował się brodacz. - Może nawet opłaci się ciebie przehandlować - zachichotał, klepiąc Marquanda po ramieniu na znak, że żartuje.
- Niespecjalnie - skrzywił się Marquand. - Po 50 złotych koron na łebka. Nisko nas cenią. Rozczarowałem się. Myślałem, że nasza sława sięga dalej.
- Ja też - twarz Ulliego wykrzywił grymas, zapewne mający udawać smutek. - Znaczy nie kryjemy się specjalnie? Skoro tak mało, i tak nikt nie zechce nas łapać. Nikt nie zaryzykuje życia za takie grosze.
- Może i nie - zgodził się jego przyjaciel. - Ale zauważ, że to dwa razy więcej niż ostatnio. Albo się władzom za dobrze powodzi, albo im zależy... a na taką sumkę już ktoś się może skusić. Moim zdaniem bezpieczniej będzie na jakiś czas się rozdzielić. Wytłuczemy durniów, jak się spiją w knajpie. Lubię bójki w karczmach, a ostatnio coś zbyt spokojnie było.
- Masz rację. - odrzekł Ulli. - Ale z piwa wieczorem nie zrezygnuję!
- Nie będziesz musiał. - uśmiechnął się Marquand i zanucił fałszywie: - A kto umarł, ten nie pije...


W mieście wywieszono znów listy gończe za Ullim Leitpoldem i Marquandem Volkerem - dwoma najgroźniejszymi przestępcami w tej części Imperium. Nagroda jest wysoka i kusi niejednego dowódcę, który potrzebuje zastrzyku gotówki dla siebie i swoich chłopców. Jedynym problemem będzie ujęcie
dwóch rozbójników bez większych strat w ludziach...




Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Na każdym stole zaznacza się 6 budynków, nie mogą one znajdować się w strefie rozstawienia.

Bandy
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej wybiera czy rozstawia się pierwszy czy drugi. Ten, który rozstawia się pierwszy wybiera, po której stronie stołu chce to zrobić, ustawiając wszystkie swoje modele w odległości do 8" od brzegu stołu. Jego przeciwnik wystawia się w odległości 8" od przeciwnego brzegu stołu.

Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca k6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zasady specjalne
Na stole stoi 6 oznaczonych budynków. Wszyscy wojownicy (zwierzęta nie!) w każdej z band mogą w nich szukać rozbójników. Za każdym razem, gdy wojownik wejdzie do budynku, który nie został jeszcze przeszukany, rzuć 2k6. Przy wyniku 12 znalazł jednego z poszukiwanych. Budynki w strefie rozmieszczenia nie są przeszukiwane (ponieważ zostały już pobieżnie obejrzane), a inne budynki mogą być przeszukiwane tylko raz. Jeżeli nie wypadła 12 przy przeszukiwaniu budynków a zostały tylko dwa nie przeszukane budynki to Ulli i Marquand tam się znajdują (po jednym z nich w każdym budynku, określ losowo który gdzie). Po znalezieniu ich, wojownicy muszą ich pokonać, przy czym zawsze szarżującym jest jeden z pary rzezimieszków (z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zdadzą testu strachu przy szarży na modele wzbudzające strach). Wyniesienie ich poza własny brzeg stołu możliwe jest po ich pokonaniu, tj. zadaniu rany, co umożliwi graczowi rozbrojenie i związanie delikwenta .
Noszenie Ulliego lub Marquanda spowalnia wojownika o połowę. Dwóch lub więcej wojowników może nieść jednego z nich bez kar. Nigdy nie można nieść ich obydwu naraz (nawet gdyby ich niosło wspólnie czterech wojowników). Jeżeli niosący Ulliego lub Marquanda zostanie zdjęty z placu boju, umieść znacznik w miejscu, w którym zginął niosący. Każdy model może go podnieść przez wejście z nim w kontakt podstawką.


Zakończenie gry
Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra zostaje zakończona. Rozbita banda przegrywa. Alternatywnie, jeśli jedna z band wyniesie poza swoją krawędź zarówno Ulliego, jak i Marquanda, wygrywa bitwę. W przypadku Rozbicia zwycięska banda pojmuje Ulliego lub Marquanda – w zależności od tego, czy któryś z nich już wcześniej został wyniesiony poza krawędź stołu czy nie. Nie można pojmać rzezimieszka, jeżeli w trakcie bitwy nie został znaleziony i pokonany (przez zadanie rany).

Nagroda
Jeżeli banda zdoła wynieść Ulliego i Marquanda, może po bitwie rzucić na poniższą tabelę, aby określić, jaką otrzymała nagrodę. Sprawdź za pomocą rzutu k6, co znalazłeś (zauważ, że rzucasz oddzielnie za każdego z dwóch rzezimieszków):
Automatycznie - 50 zk
Na 4+ - k3 porcje Karmazynowego Cienia                                    
Na 5+ - Talizman szczęścia (Lucky Charm)
Na 4 + - Królicza łapka
Na 3+ - Miecz
Na 5+ - K3 klejnotów wartych 10 zk każdy 


Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+1 Za znalezienie Ulliego/Marquanda. Jeżeli bohater znajdzie Ulliego/Marquanda, otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+2 Za pokonanie Ulliego/Marquanda. Jeżeli bohater pokona Ulliego/Marquanda (zada mu ranę), otrzymuje +2 punkty doświadczenia.



Scenariusz turnieju "Legendarni Bohaterowie" Warszawa 2008

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka