piątek, 13 stycznia 2012

Nagła egzekucja by Skavenblight DT


- Wodzu - zawołał Markus. - Wolałbym nie wchodzić do tego budynku.
Kapitan Teichfischer spojrzał na niego pogardliwie.
- A dlaczegóż to nie chcesz tam wchodzić? - prychnął. - Strach cię obleciał? Możesz nie wchodzić, jak nie chcesz. Znajdzie się wśród nas ktoś odważniejszy.
- Nie chciałbym, żeby ktokolwiek tam wchodził. Czuję, że tam jest coś niedobrego. Szczuroludzie... - odrzekł Markus i urwał, widząc niedowierzanie na twarzy dowódcy.
Reiklandczycy zachichotali. Nie pierwszy raz Markus wymyślał niestworzone historie, byle tylko wykręcić się od obowiązków. Fakt, że raz wycofał się z cmentarza, a chwilę potem kilku zmarłych opuściło swe groby. No, i rzeczywiście kultyści Pana Cieni byli w tamtym domu, przy pełni Morrslieba, ale przecież to przypadek. Wszystko przypadki. Zresztą tamto można było przewidzieć, a ten budynek? Wyglądał całkiem normalnie. W dodatku w sąsiednich domach na piętrach czaili się
strzelcy. Cokolwiek tam było, długo nie pożyje.
- Nie, mój drogi. To już przesada. Zastanów się, czy naprawdę chcesz prowadzić poszukiwania w Mordheim. - odrzekł gniewnie Teichfischer. - Szczuroludzie! To jest niepodobne do największego tchórzostwa. Jeśli zechcesz, zrobię to za ciebie. Ja wejdę tam sam. Teraz. A ty wstydź się, bo hańbisz honor swego kraju taką postawą. Po czym uśmiechnięty przekroczył próg. Reiklandczycy zamilkli, chociaż uśmiechy nie zeszły im z twarzy. Patrzyli i słuchali spokojnych kroków kapitana, które rozbrzmiewały głośnym stukotem w całym budynku. Markus zacisnął powieki. Kroki skierowały się po schodach na piętro. Wciąż były głośne i regularne. Po czym nagle umilkły i nastąpiła cisza. Zaraz po krzyku konającego kapitana.



Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’. Na środku stoi wysoki budynek (minimum jedno piętro).

Bandy
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej, wybiera, czy wystawia się jako pierwszy czy jako drugi. Ten, który wystawia się jako pierwszy, wybiera krawędź stołu i rozstawia modele w odległości 8" od krawędzi w dowolnym miejscu. Następnie jego przeciwnik robi to samo. Niedozwolone jest wystawienie się w oznaczonym budynku przy użyciu umiejętności typu Infiltration, Hunch itp.


Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca k6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zasady specjalne
Na piętrze w środkowym budynku stoi Veskit, wielki egzekutor Klanu Eshin. Atakuje on pierwszego, który wejdzie do budynku na piętro. Jest ukryty, więc nie można do niego strzelać z innych budynków i szarżuje zawsze jako pierwszy.
Celem scenariusza, poza pokonaniem przeciwnika, jest zabicie Veskita i zdobycie budynku. Za zdobyty uważa się budynek, w którym jest więcej wojowników danej bandy i w którym leży truchło Veskita. Jeśli jedna z band nie zda testu rozbicia, a Veskit żyje, zwycięzcy mają jeszcze jedną turę na zabicie go, pod warunkiem że ta tura mieści się w limicie tur.

Zakończenie gry
Gra trwa 8 tur. Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra zostaje zakończona. Rozbita banda przegrywa. Jeśli jednak Veskit żyje, to zwycięzcy mimo wygranej nie zdobywają budynku.
Jeśli żadna z band przed końcem gry nie oblała testu Rozbicia, to jeśli Veskit nie żyje, a któraś z band ma większość w docelowym budynku, wygrywa i zdobywają budynek. Jeśli ma większość, a nie zabiła Veskita, wtedy wygrywa, lecz budynek nie jest uważany za zdobyty. Jeśli Veskit został zabity, lecz w budynku jest tyle samo wojowników z obu band, jest remis. Jeśli nie został zabity, a w budynku jest tyle samo wojowników z obu band, wówczas również następuje remis.

Zabicie Veskita i zdobycie budynku
Banda, której udało się zgładzić Veskita, otrzymuje 4k6 tokenów spaczenia (na zamianę 1:1 na złote korony).
Banda, której udało się zdobyć budynek, otrzymuje:
Automatycznie - 3k6 zk
k3 topory - na 5+
zdobiony klejnotami miecz - na 5+

lekka zbroja - na 4+                                                          
para pistoletów - na 6+

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+3 Za zabicie Veskita





Scenariusz turnieju "Legendarni Bohaterowie" Warszawa 2008

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka