„- Genek, hono tu. Paczaj.
- Krzynia? Tak Se tu leży Krzynia? Ktuś zgubił Krzynia?
- Cichaj Genek, znalejźlim czyli nasze. Idziem po Krzynia."
Teren i rozpoczęcie
Karty zadań oraz pole walki losujemy wedle zasad z podręcznika. Dzielimy stół na dwie polówki. Każdy z graczy bierze 4 znaczniki (kufry/beczki/skrzynki cokolwiek macie dostępne), a następnie gracze rozkładają je na przemian, w dowolnych lokacjach na połowie przeciwnika.
Zasady specjalne
Żeby otworzyć skrzynie/beczkę/kufer bohater musi stykać się z nią podstawką. Samo zajrzenie do środka jest Akcją Poboczną, nie traci się na to Kości Akcji. Po zadeklarowaniu otwarcia, należy rzucić 2k6 i sprawdzić efekt w tabeli poniżej:
3 Zatruty zamek – pułapka, bohater otrzymuje k6 obrażeń
4 Magiczny błysk – teleportuje bohatera o 10 cm w stronę najbliższej krawędzi stołu (po najprostszej linii). Jeżeli w wyniku tego zdarzenia:
- bohater wypadnie po za krawędź rozgrywki, traktowany jest jak zdjęty z gry
-„spotka się” z elementem terenu, otrzymuje k3 obrażenia i dowolnie stawia model w obrzeżach terenu.
-„zatrzyma się” na innym bohaterze, obaj otrzymują 1 obrażenia następnie ustaw ich styknietych podstawkami.
5 Haba – Haba – z kufra wyskakuje pomiot magii, który od razu atakuje bohatera. Od następnej Fazy Układania Kości, pomiot wchodzi na stan bandy Twojego przeciwnika.
6 Celownik Laserowy – Prima Aprilis, pusto, brak czegokolwiek. Ciemność widzę ciemność.
7 Tarcza - rzuć k6:
1-4 tarcza drewniana
5-6 tarcza stalowa
8 Pancerz – rzuć k6:
1-3 koszulka kolcza
4-5 napierśnik płytowy
6 kolczuga z Airemm -3 do OB.
9 Broń – rzuć k6:
1 miecz
2 młot
3 szabla
4 halabarda
5 kusza
6 krasnoludzka strzelba
10 Niebieska mikstura Mana’banana - zmniejsza o 2pkt stopień trudności jednego czaru.
11 Czerwona mikstura Wita’pita - bohater odzyskuje 5 pkt Witalności
12 Mikstura Akceleracji – rzuć ponownie, jeżeli wypadnie 5,6 – bohater otrzymuje 2 Kości Akcji, jeżeli 1-4 – jedną Kość Akcji.
Przekazanie Bohaterowie mogą wymieniać się/przekazywać sobie znalezione przedmioty. Wystarczy, że zetknięci będą podstawkami. Gracz deklaruje wymianę/przekazanie między modelami i nanosi korekty na karcie drużyny. Jest to Akcja Poboczna.
Koniec
Aby wygrać ten scenariusz jedna ze stron musi zgromadzić przynajmniej dwa Punkty Triumfu.
Po słowie
Planowałem "oddać do użytku" w wersji bardziej "luzackiej" z okazji Prima Aprilisu 2012. Wyszło inaczej, taka karma. Wizja "ver Diablo" tak bardzo przypomniała stare dobre czasy, gdy jako paladyn przemierzałem zakątki podziemi, cmentarze, pustynne krainy w poszukiwaniu questów, że trzeba było wersję "luzacką" - zmienić.
Z dedykacją dla Piotr Sypka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz