Teren
Teren typowy dla Mordheim zniszczone budynki, przeszkadzajki itp. Elementy należy ustawić tak, aby stworzyć pojedynczą ulicę (6” do 10”). Za budynkami teren jest niemożliwy do przejścia, chociaż można wchodzić do budynków. Jedyna droga to ulica.
Rozpoczęcie gry
Każdy gracz rzuca kostką k6. Ten z wyższym wynikiem decyduje, czy rozpoczyna grę jako pierwszy, czy wybiera krawędź stołu. Następnie gracze ponownie rzucają k6 w celu określenia, który z graczy wystawia swoje modele jako pierwszy. Gracz, który wyrzuci więcej decyduje, czy chce wystawić się jako pierwszy, czy woli, aby zrobił to przeciwnik. Obaj gracze wystawiają swoje modele w zasięgu 6” od wybranej przez siebie krawędzi stołu.
Zasady specjalne
Nie obowiązują zasada Volumentary Rout. Po zakończeniu 2 rundy po obu stronach stołu pojawiają się Szczuro-Ogry (Rat Ogre) w zasięgo 6” od krawędzi. Szczoru-Ogry poruszają się po zakończeniu każdej rundy obu graczy.
Rat Ogre
M 6 | WS 3 | BS 0 | S 5 | T 5 | W 3 | I 4 | A 3 | Ld 6
Zasady dotyczące Rat Ogre:
- broń / zbroja: zęby, pazury i brutalność. SzczuroOgry nigdy nie używają broni i zbroi.
- głupota: SzczuroOgr podlega zasadzie głupoty (stupidity)
- duży: Dowolny wojownik może strzelić do SzczuroOgra nawet jeśli nie jest on najbliższym celem, zyskuje przy tym modyfikator +1 do rzutu trafienia.
- strach: SzczuroOgr wzbudza strach (fear).
- żądza zabijania: jeżeli SzczuroOgr zda test głupoty szarżuje na najbliższy model, należy pomierzyć przed wykonaniem szarży, jeżeli nie ma w swoim zasięgu szarży żadnego modelu porusza się do przodu o 6”. SzczurOgr wszystkie swoje ataki zawsze przeznacza na jednego wroga, jeżeli walczy z kilkoma modelami należy określić losowo w kogo zaatakuje.
Cel scenariusza
Celem scenariusza jest wyeliminowanie wszystkich wrogich bohaterów.
Koniec gry
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy jedna z band straci wszystkich swoich bohaterów, lub gdy jedna z band nie zda Testu Rozbicia bitwa się kończy. Przeciwnik wygrywa.
Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+2 za pokonanie SzczuroOgra, bohater lub grupa stronników otrzymuje +2 PD za zdjęcie z placu boju SzczuroOgra.
Mordheim scenario by Motor [KGB Moria]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz