poniedziałek, 16 maja 2011

Cmentarz by No Name


Na cmentarzu w równym rzędzie,
cisza drzemie.



Teren
Zrujnowane budynki, uliczki, przeszkody terenowe itp. Na środku stołu znajduje się cmentarz.

Rozstawienie band
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej wybiera czy jako pierwszy rozstawia się czy rozpoczyna grę. Ten, który rozstawia się pierwszy wybiera, po której stronie stołu chce to zrobić, ustawiając wszystkie swoje modele w odległości 8" od brzegu stołu. Jego przeciwnik wystawia się w odległości 8" od przeciwnego brzegu stołu.

Rozpoczęcie gry
Gracz, który wystawiał się jako drugi, rozpoczyna grę.

Zasady specjalne:
Hieny cmentarne
Na cmentarzu wśród nagrobków znajduje się 10 specjalnych (oznaczonych) grobów. Podobno można się na nich nieźle obłowić... lub zabezpieczyć je, by zapewnić spokój zmarłym. W swojej turze Wojownik (nie zwierzę!) deklarujący sprawdzenie grobu musi zakończyć przy nim ruch oraz wykonać test siły aby rozkopać grób (nie może przy tym strzelać, czarować ani się ukrywać).

Jeśli mu się powiedzie - rzuć k6:
1 - grób jest pusty, ktoś wcześniej go obrabował;
2 - 4 - w grobie znajduje się worek ze zwłokami;
5 - 6 - w grobie znajduje się trumna.

Każdy wojownik, który przyłącza się do kopania zmniejsza trudność testu o 1.
Wykopany worek i trumnę można zabrać ze sobą (worek jest traktowany na zasadach wyrdstone'a - sprawdzamy go po bitwie, trumna jest na zasadach skrzyni - trzeba ją wynieść podczas gry poza krawędź, z tym, że może to być dowolna krawędź). Można też przeszukać je na miejscu, ryzykując, że w pośpiechu nie będzie można znaleźć lub zabrać wszystkiego. Oddani służbie dla Sigmara, mogą chcieć zabrać zwłoki z tego przeklętego cmentarza lub upewnić się, że na pewno nie wstaną, wbijając kołki w serca.

Zawartość worka ze zwłokami:
PRZEDMIOT RZUT K6 WYMAGANY, ABY ZNALEŹĆ
K6 zk Automatycznie
Sztylet 3+ 
Atakujące Cię zombie! 6+
Miecz * 3+
K3 klejnotów wartych 10 zk każdy* 3+

*przy sprawdzaniu po bitwie
 
Zawartość trumny:
PRZEDMIOT RZUT K6 WYMAGANY, ABY ZNALEŹĆ
3K6 zk Automatycznie
Sztylet 3+
K3 klejnotów wartych 10 zk każdy 5+
Atakujący Cię Wampir! 6+
Miecz * 3+
Ciężki pancerz* 4+
K3 kawałki Wyrdstone'a* 5+

*przy wyniesieniu poza planszę


Zombie i Wampir atakują wojownika, który przeszukuje worek lub trumnę. Po bitwie może być to jeden dowolnie wybrany członek bandy (nie zwierzę!). Po rozstrzygnięciu walki (zombie/wampir nie są związani walką lub są OOA) zombie i wampir rozpadają się (przedmioty, które przy nich były zostają). Wojownik może przeszukać dowolną liczbę worków/trumien po bitwie. Przeszukiwanie wyniesionych z gry worków/trumien wykonywane jest natychmiast po bitwie. Przy ewentualnym rozstrzyganiu walki obowiązują standardowe zasady walki. Jeśli wojownik został OOA, wtedy również rzuca na 'tabeli zranień po bitwie'.

Zakończenie gry
Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra również zostaje zakończona. Rozbita banda automatycznie przegrywa.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 za worek ze zwłokami. Jeżeli Bohater lub Stronnik ma przy sobie worek ze zwłokami na końcu bitwy to otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+2 Za wyniesienie trumny. Jeżeli bohater wyniesie trumnę za dowolną krawędź otrzymuje +2 punkty doświadczenia.


Scenariusz rozgrywany na turnieju "Rest in peace" w Lublinie 2007

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka