Teren
Teren typowy dla Mordheim: ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp. Na środku stołu należy umieścić budynek (ruiny).
Teren typowy dla Mordheim: ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp. Na środku stołu należy umieścić budynek (ruiny).
Rozstawienie
Każdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się jako pierwszy. Jeżeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej krawędzi pola bitwy. W przypadku rozgrywki na multiplayer obowiązują zasady z „Chaos on the streets”.
Każdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się jako pierwszy. Jeżeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej krawędzi pola bitwy. W przypadku rozgrywki na multiplayer obowiązują zasady z „Chaos on the streets”.
Zasady Specjalne
Gdy jakikolwiek model wejdzie na obszar ruin na środku stołu i tura gracza zakończy się, rzucamy kością k6 by określić „jakie licho tu gnieździ”.
Gdy jakikolwiek model wejdzie na obszar ruin na środku stołu i tura gracza zakończy się, rzucamy kością k6 by określić „jakie licho tu gnieździ”.
„Jakie licho tu gnieździ”:
…………………………………………………………………………………………………...
1 Laleczka Chucky
Tura gracza zakończyła się. Do pierwszego modelu, który przekroczył zabudowanie/ruiny dostaw model reprezentujący małą laleczkę Chucky (szarża).
Chucky – niewinnie wyglądająca laleczka.
M 4 | WS 5 | BS 0 | S 3 | T 3 | W 2 | I 5 | A 2 | Ld 7
broń: 2 x nóż
Mały cel – model walczący w walce wręcz z Chucky ma ujemny modyfikator (-1) WW.
Przerażający – wzbudza strach
Mały a żądny – Im więcej przeciwników, tym większa machina mordu. Chucky zdolny do walki z wieloma przeciwnikami na raz. Jeżeli walczy z więcej niż jednym przeciwnikiem – za każdego otrzymuje +1 atak.
Od tego momentu liczone są tury dla Chucky, po jego pokonaniu – ruiny na środku będą oczyszczone.
……………………………………………………………………………………………….......
2 Kropla w Krople
Tura gracza zakończyła się, w ruinach na środku coś buchnęło, coś gruchnęło. Do każdego z modeli, który był na tym terenie, dostaw model reprezentujący jego „sobowtóra” (szarża klonów). Jak sama nazwa wskazuje – współczynniki, uzbrojenie etcetera są „kroplą w krople” modeli. Od tego momentu liczone są tury dla sobowtórów, po ich pokonaniu – ruiny na środku będą oczyszczone.
……………………………………………………………………………………………….......
3 Town Portal
Tura gracza zakończyła się, w ruinach na środku coś buchnęło, coś gruchnęło. Każdy z modeli, który był na tym terenie, znika by pojawić się w innym miejscu. Ponumeruj tereny na stole i losuj dla każdego modelu oddzielnie, gdzie się pojawi (gdzie 1 to automatyczne ściągniecie ze stołu – model pojawił się gdzieś poza krawędziom stołu).
Kolejne podejście do ruin – losuj ponownie efekt dla „jakie licho tu gnieździ”
……………………………………………………………………………………………….......
4 W kółko Macieju.
Tura gracza zakończyła się, w ruinach na środku coś buchnęło, coś gruchnęło i powietrze uszło. Ponumeruj tereny na stole i wylosuj z śród nich, nowy teren zwany „ruiny na środku stołu”. Podejście do nowych ruin – losuj ponownie efekt dla „jakie licho tu gnieździ”
……………………………………………………………………………………………….......
5 Kabum siwy gołąbeczku.
Tura gracza zakończyła się, w ruinach na środku coś buchnęło, coś gruchnęło, popękało i się zarwało. Ruina znika pod ziemią z wielkim hukiem i wśród tumanów kurzu. Modele, które weszły do środka, wykonują test Inicjatywy. Udany - zdążyły uskoczyć, nieudany – schodzą ze stołu.
……………………………………………………………………………………………….......
6 Boskie fatality
Tura gracza zakończyła się, w ruinach na środku coś buchnęło, coś gruchnęło. Poczuło się „coś”. Jeżeli pierwszy zabudowanie przekroczył bohater – możesz dowolnie przydzielić mu jeden punkt do jego współczynników, nawet, jeżeli przekroczy tym dopuszczalne maksymum dla rasy (boskie fatality zwane darem).
Jeżeli pierwszy zabudowanie przekroczył stronnik – staje się bohaterem, nawet jeżeli przekroczysz tym dopuszczalną ilość bohaterów wedle zasad gry (boskie fatality zwane darem).
Zakończenie
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która ucieka automatycznie przegrywa. Jeżeli dwie lub więcej band założyło sojusz, a pozostałe z band uciekły, gracze mogą zadecydować, że dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą między sobą dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!).
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która ucieka automatycznie przegrywa. Jeżeli dwie lub więcej band założyło sojusz, a pozostałe z band uciekły, gracze mogą zadecydować, że dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą między sobą dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!).
Doświadczenie
+1 za przeżycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeżyła bitwę dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za przeżycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeżyła bitwę dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy dostaje 1 punkt doświadczenia.
Nagroda
Banda, w której posiadaniu będą „ruiny na środku stołu” (przynajmniej jeden model wewnątrz) w momencie zakończenia rozgrywki otrzymuje dodatkowe dwie kości eksploracji.
Banda, w której posiadaniu będą „ruiny na środku stołu” (przynajmniej jeden model wewnątrz) w momencie zakończenia rozgrywki otrzymuje dodatkowe dwie kości eksploracji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz