Ileż można znieść katuszy? Trzeba w końcu uwolnić siebie od jej obecności. Nawet wysrać się w spokoju i bez obaw nie można. Tak. Niech tylko znów pojawi się …… byle nie wrzeszczała, nie wchodziła mi do głowy, nie przechodziła przeze mnie, nie pokazywała tych obrazów …….
Wstęp
Ingeborga – bo tak ma na imię nasza bohaterka, zmarła przywalona gruzami w domu pana swego, u którego była niewolnicą. Jej dusza zawieszona jest pomiędzy światami żywych i umarłych. Jako upiór zrobi wszystko by zmusić kogokolwiek (włącznie z nakłonieniem delikwenta do samobójstwa) by pomógł jej przejść do krainy zmarłych. By tak stało się, jej ciało musi zostać odnalezione, przeniesione na stos pogrzebowy i wedle zwyczaju jej plemienia z dalekiej Norski oddane ogniu …….
Teren
Teren typowy dla Mordheim ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp. Każdy z graczy ustawia znacznik reprezentujący stos pogrzebowy (gdziekolwiek na stole), który został przez jego bandę na cel misji ułożony. Należy również oznaczyć cztery budynki (w którymś z nich znajduje się ciało).
Rozstawienie
Każdy z graczy rzuca k6. Ten który wyrzucił najwięcej wybiera brzeg stołu i wystawia się jako pierwszy. Jeżeli jest dwóch graczy, to przeciwnik wystawia się na przeciwległej krawędzi pola bitwy. Jeżeli graczy jest więcej, to następni wybierają krawędź stołu i wystawiają się w kolejności ustalonej przez rzut kością (od najwyższego wyniku do najniższego). Rozpoczyna gracz z najwyższym wynikiem a pozostali wedle wskazówek zegara. Gracz musi wystawić się w obszarze do 8 cali od jego krawędzi stołu, ale nie bliżej niż 4 cale od boku i 10 cali od następnej bandy
Zasady specjalne
Uwaga: scenariusz nie powinien być rozgrywany przez bandę Undead, chyba że nie ma w niej wampira (ów ma w nosie strachy na lachy)
Ingeborga- jest upiorem, postacią eteryczną. Nie musi być reprezentowana przez żaden model czy znacznik. Pojawia się tam gdzie chce, kiedy chce (ścieżkami z pomiędzy świata), straszy, nagabuje etcetera…… Nigdy nie zbliży się do modelu który byłby w stanie ją zranić.
By osiągnąć swój cel obrała sobie szefów band, dlatego dopóki jej ciało nie spłonie dopóty bossowie band mają obniżony LD -1
Oznaczone budynki- na początku 4-tej tury pierwszego gracza należy wykonać rzut d6, gdzie jedynka to budynek pierwszy, dwójka –drugi i tak dalej przy czym 5-6 należy przerzucać dopóki nie wylosujemy jednego z czterech oznakowanych zabudowań. Można tez do tego użyć kości k4 J . Wylosowany budynek jest miejsce spoczynku Ingeborgi (przekazuje obraz zabudowy szefowi bandy).
Przywalone ciało- szukać ciała pod gruzami może każdy model który jest w budynku, raz na rundę, aż do skutku. Za każdy model, który zakończył ruch należy rzucić k6, gdy wypadnie 6-tka , ciało zostało odnalezione. Teraz przyda się znacznik, reprezentujący zwłoki, które należy położyć u podstawki modelu, który je odnalazł. Ciało powinno być ostrożnie niesione przez dwa modele (nie chcemy przecież by podczas transportu odpadła głowa i gdzieś się poturlała?? Albo urwały się ręce??)
Stos pogrzebowy- usypany prędzej. To tu należy przynieść ciało Ingeborgi. Rytuał pogrzebowy nie jest wielce skomplikowany, kładziemy ciało, podpalamy stos, ogień robi swoje a my mamy spokój z upiorem. Bossowie band wiedzą po co tu przyszli, więc zabezpieczyli się w pochodnie (2 sztuki, należy wskazać, które model je dzierżą) Po doniesieniu ciała na stos, następuje podpalenie (przez model z pochodnią oczywiście) i koniec.
Zakończenie
Rozgrywka kończy się natychmiastowo, gdy jedna z band wykona rytuał pogrzebowy ta banda wygrywa lub gdy wszystkie bandy oprócz jednej uciekną z pola walki. Banda, która ucieka, automatycznie przegrywa. Jeżeli dwie lub więcej band założyło sojusz a pozostałe z band uciekły, gracze mogą zadecydować, że dzielą się zwycięstwem i kończą grę albo walczą między sobą, dopóki nie rozstrzygnie się wygrana (sojusz zostaje zerwany!).
Alternatywne zakończenia: Gdy w posiadaniu pochodni znajduje się tylko jedna strona konfliktu (modele drugiego gracza zeszły ze stołu),lub gdy na stole pozostał tylko jeden stos pogrzebowy a pozostałe w niewyjaśnionych okolicznościach spłonęły. Zwycięstwo przypisuje się tym bandą.
Doświadczenie
+1 za przeżycie. Jeśli bohater lub grupa stronników przeżyła bitwę dostaje 1 punkt
doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy to dostaje 1 punkt doświadczenia.
+2 za przyniesienie Ingeborgi. Bohaterowie i stronnicy, którzy donieśli ciało do stosu dostają 2 punkty doświadczenia.
doświadczenia.
+1 za wygraną. Dowódca zwycięskiej bandy dostaje 1 punkt doświadczenia.
+1 za zabicie wroga. Jeśli bohater zdejmie wroga z pola bitwy to dostaje 1 punkt doświadczenia.
+2 za przyniesienie Ingeborgi. Bohaterowie i stronnicy, którzy donieśli ciało do stosu dostają 2 punkty doświadczenia.
+1 za podpalenie. Bohater, który podpalił stos pogrzebowy otrzymuje 1 punkt doświadczenia.
+1 za sabotaż. Jeżeli uda się zasabotować i spalić stos przeciwnika bohater lub stronnik (w tym wypadku stronnik również) otrzymuję 1 punkt doświadczenia.
Nagrody i kary
Oprócz standardowej eksploatacji szef zwycięskiej bandy odzyskuje utracony punkt Ld, czego nie można oddać o przegranym. Nie wykonał misji i od teraz będzie zawsze oglądał się za siebie, szukał błędnym wzrokiem Ingeborgi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz