środa, 25 maja 2011

Polowanie na Wyrdstone - rulebook


Niezliczone ilości kawałków cennego Wyrdstona są rozrzucone po ruinach Mordheim. Bardzo często zdarza się, że dwie bandy spotkają się w tym samym obszarze i tylko bitwa może zadecydować o tym, kto zbierze łupy. W tym scenariuszu bandy spotykają się podczas przeszukiwania tego samego zrujnowanego magazynu, skarbca lub innego potencjalnie zasobnego budynku. 



Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’.

Zasady specjalne
Po rozmieszczeniu terenu, umieść na stole znaczniki Wyrdstona, aby reprezentowały one kawałki, które znajdują się w ruinach. W sumie będzie ich K3+1. Gracze, na przemian umieszczają znacznik na stole. Rzuć K6, aby zobaczyć, kto kładzie pierwszy. Znacznik musi być umieszczony w odległości większej niż 10” od brzegu stołu i minimum 6” od innego znacznika. Zwróć uwagę, że znaczniki są umieszczane na stole przed określeniem rozmieszczenia band graczy, więc dobrym pomysłem jest umieszczenie znaczników w centralnej części stołu. Wojownicy mogą podnieść znacznik przez wejście z nim w kontakt. Wojownik może nieść dowolną ilość Wyrdstona bez żadnych kar. Wojownicy nie mogą oddać posiadanego Wyrdstona innemu wojownikowi. Jeżeli wojownik, który posiada znacznik zostanie zdjęty z placu boju, połóż znacznik w miejscu, w którym został on zabity.

Bandy
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej wybiera czy rozstawia się pierwszy czy drugi. Ten, który rozstawia się pierwszy wybiera, po której stronie stołu chce to zrobić, ustawiając wszystkie swoje modele w odległości 8” od brzegu stołu. Jego przeciwnik wystawia się w odległości 8” od przeciwnego brzegu stołu.

Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca K6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.
Zakończenie gry
Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra zostaje zakończona. Rozbita banda automatycznie przegrywa.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 za znacznik Wyrdstona. Jeżeli Bohater lub Stronnik ma przy sobie znacznik na końcu bitwy to otrzymuje +1 punkt doświadczenia.           
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.

Wyrdstone
Twoi wojownicy otrzymują jeden kawałek Wyrdstona za każdy posiadany na końcu bitwy znacznik.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka