sobota, 28 maja 2011

Syn Szlachcica by Mistrz wałków





Teren
Teren typowy dla Mordheim bez żadnych specjalnych wymogów, ulice, zniszczone domy, gruz, murki itp.

Rozpoczęcie
Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje rozpoczyna grę jako   
pierwszy lub wybiera krawędź stołu. Każdy z graczy rzuca ponownie k6. Ten z  
wyższym wynikiem decyduje który z  graczy wystawia swoją bandę pierwszy. 
Wystawiający się gracz  ustawia swoją bandę do 6 cali od swojej krawędzi stołu.

Szlachcic
Szlachcic rozpoczyna grę na samym środku stołu. Porusza się k6 cali w losowym kierunku (w końcu czuje się troszkę zagubiony) na początku tury pierwszego gracza, zanim ten wykona swoje ruchy. Jeśli szlachcic wejdzie w kontakt z postacią jednego z graczy lub jeden z członków dowolnej bandy zetknie się ze szlachcicem ale nie przez szarżę (jako, że ten smarkacz jest chodzącym workiem złota i nie należy go krzywdzić) to porusza się on razem ze swoim wybawcą dopóki ten stoi (nie jest ogłuszony, znokautowany albo OOA). Wtedy gdy opiekun szlachcica jest ogłuszony, znokautowany albo OOA szlachcic znowu porusza się chaotycznie. Kiedy szlachcic jest znokautowany nie może poruszać się ze swoim opiekunem (ogłuszony nadal może się czołgać). Szlachcica można atakować (wtedy można wykonywać szarżę) ale jeśli zginie to nikt nie otrzyma nagrody a gra toczyć się będzie do momentu, aż na stole pozostanie tylko jeden gracz (reszta Rozbije się dobrowolnie albo nie zda testu Rozbicia). szlachcic ma statystyki Młodzika Najemników i jest uzbrojony w miecz i sztylet. Jeśli szlachcic, na skutek swojego przymusowego ruchu, opuści stół to traktuje się go jak zabitego. Jeśli jedna z band nie zda Testu Rozbicia lub Rozbije Się dobrowolnie to wygrana banda otrzymuje nagrodę za odtransportowanie Szlachcica tylko jeśli przynajmniej jedna jej figurka była w bezpośrednim kontakcie ze Szlachcicem (ogłuszone, znokautowane się nie liczą).

Cel scenariusza
Znalezienie i odtransportowanie młodego szlachcica poza krawędź swojego stołu. Za odnalezienie młodego  szlachcica jest nagroda od zatroskanego ojca:

4k6 gc
zawsze
k3 miecze
+4
ciężka zbroja
+5
lekka zbroja
+4
tarcza
+4
hełm
+4
k3 klejnoty 10gc każdy
+5








Doświadczenie
+1 za przeżycie jeśli bohater albo grupa stronników przeżyją bitwę
+1 dla dowódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy otrzymuje +1 doświadczenia
+1 za wroga OOA każdy bohater dostaje +1 doświadczenia za każdego zabitego wroga
+1 dla bohatera za odtransportowanie syna szlachcica za krawędź stołu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka