sobota, 28 maja 2011

Walka uliczna - rulebook


Często dwie bandy wyjdą naprzeciw siebie w wąskiej uliczce Mordheim. Czasami miną się bez żadnych incydentów, ale za zwyczaj takie spotkanie kończy się rozlewem krwi. 



Teren
Ustaw wszystkie budynki tak by tworzyły pojedynczą uliczkę bez przerw wzdłuż niej. Za budynkami znajdują się niemożliwe do przejścia ruiny, ale same budynki są dostępne. Jedynym przejściem na drugą stronę jest ulica. Uliczka może być tak kręta jak sobie tego zażyczysz, ale nie może być zbyt wąska do walki, może również w niektórych miejscach posiadać ciasne zwężenia. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’.

Ustawienie
Każdy gracz rzuca kostką, aby określić, kto wystawia się pierwszy. Kto wyrzuci więcej wybiera czy rozstawia się pierwszy czy drugi. Bandy muszą być ustawione w 6” od przeciwnych brzegów ulicy.

Zasady specjalne
Żadna z band nie może zawrócić i opuścić stół przez brzeg stołu, na którym została rozstawiona.

Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca K6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zakończenie gry
Gdy jedna z band zdoła przemieścić wszystkie swoje żyjące modele na przeciwny koniec ulicy, gra kończy się i gracz, któremu udało się to zrobić wygrywa. Alternatywnie, banda, która nie zda testu Rozbicia przegrywa bitwę.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+1 Ucieczka. Pierwszy Bohater z którejkolwiek ze stron (nie obydwu), który wyjdzie przez przeciwny koniec ulicy otrzymuje +1 punkt doświadczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka