sobota, 18 czerwca 2011

Siedlisko Odmieńców by Skavenblight DT


W największe przerażenie wprawia zwykle to, co odmienne, a zarazem tak podobne do nas. Dlatego właśnie mało który rozsądny człowiek zapuszcza się w stronę wyniszczonej dzielnicy Mordheim, zwanej "siedliskiem odmieńców". Powiadają, że ktokolwiek się tam zapuści, gorzko tego pożałuje. Ponieważ jednak chciwości nie powstrzyma żadna mroczna legenda, do tej pory zdarzają się śmiałkowie, którzy nie bacząc na zagrożenia, prowadzą poszukiwania także w tej części miasta. Często jednak nie mija zbyt wiele czasu, jak dociera do nich, dlaczego bezpieczniej jest wierzyć legendom...


Teren
Zrujnowane domy, murki, przeszkody, itp. oraz 5 oznakowanych budynków, które gracze mają za zadanie zdobyć i obronić.

Rozstawienie band
Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje czy chce się wystawić jako pierwszy czy jako drugi. Gracz wystawiający się jako pierwszy wystawia swoje modele do 6” od wybranej przez siebie krawędzi. Drugi gracz wystawia się na przeciwko pierwszego. Kiedy obaj gracze wystawią swoje bandy powinni rzucić ponownie k6. Gracz z wyższym wynikiem decyduje kto rozpocznie grę.

Zasady specjalne
Siedlisko odmieńców nie bez powodu zostało tak nazwane. Niebezpieczeństwo zostania jednym z wygnanych mutantów pozostało do tej pory. Po wejściu do każdego budynku rzuć k6 [rzucamy tylko za pierwszy model, który tam wchodzi]: 

1 - Mutacja. Model dostaje nieszkodliwą mutację, która ani mu nie pomaga, ani nie przeszkadza, jednak koledzy z bandy są innego zdania. Rzuć k6: na 1 mutant został zdemaskowany i dowódca nakazuje mu opuścić następną bitwę.
2- Model nie znajduje w budynku nic poza napisem na jednej ze ścian, który brzmi: "Tu był Janek Nożownik".
3- Model znajduje k6 zk.
4 - Model znajduje Wahadło Spaczenia
5 - Model znajduje Kadzidło Spaczenia. Kadzidła można użyć na początku fazy walki. Modele stykające się podstawkami z posiadaczem kadzidła testują T [posiadacz również]. Modele, które nie zdały, nie mogą atakować, ale są trafiane normalnie. Kadzidło działa przez 3 następujące po sobie fazy walki. Działa raz na grę i raz na kampanię.
6 - Model znajduje Miecz Spaczenia. Mieczem tym można normalnie parować, jednak ataki z niego są magiczne, a siła wynosi zawsze k6.

Trzy ostatnie przedmioty są ekwipunkiem, a więc tylko bohaterowie mogą ich używać. Jeżeli znajdzie je stronnik i  nie przekaże ich bohaterowi, przedmioty można przekazać dopiero po bitwie w formie handlu, do tego czasu zaś nie mogą być używane. Jeśli modele nie szarżowały, nie stykają się z wrogiem, a stykają się ze sobą podstawkami, stronnik może przekazać przedmiot bohaterowi na początku fazy strzelania. Bohater jednak nie może przekazywać przedmiotów innemu bohaterowi.
                                                                                                     
Wszystkie efekty w tabelce są jednorazowe, tak więc żadna banda nie może mieć np. 2 Mieczy Spaczenia. Jeśli jedna banda znajdzie miecz, druga już nie może go znaleźć [rzuć ponownie k6]. Nieużywane kadzidło można sprzedać za 20 zk. Miecz także można sprzedać za 2k6+10 zk.

Po bitwie rzuć kostką za każdy posiadany budynek. Każda 6 oznacza, że banda znalazła w nim kawałek Wyrdstona. Jeśli banda posiada jedno lub więcej Wahadeł Spaczenia, to Wyrdstone jest znajdowany na 5-6.

Zakończenie gry
Gra kończy się po 8 rundach. Nie wykonuje się testów rozbicia. Wygrywa gracz, który zdobył więcej budynków spośród 5 oznakowanych. Za zdobyty uznaje się budynek, w którym znajduje się przynajmniej jeden model z danej bandy i żadnego wrogiego. W przypadku, gdy w budynku znajdują się modele z obu band, walka o niego pozostaje nierozstrzygnięta.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Przywódca zwycięskiej bandy. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z pola bitwy.

Scenariusz turnieju Moc Wyrdstona Warszawa 2008
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka