sobota, 18 czerwca 2011

Spaczona studnia by Skavenblight DT


Kult Opętanych w Mordheim dawno już zaczął zbierać Wyrdstone dla Pana Cieni, by otrzymać od swego boga nowe dary. Plotki o nieprzebranych bogactwach kultystów urosły niemal do rozmiarów legend. Spośród tych legend najbardziej znana jest legenda o Spaczonej Studni - miejscu ukrytym gdzieś pod podłogą któregoś z budynków, pełnym kosztownych kamieni. Niestety, jak to bywa w legendach, pominięto tę mniej przyjemną część prawdy, mówiącą o śmiertelnym niebezpieczeństwie, czającym się w studni...



Teren
Zrujnowane domy, murki, przeszkody, itp. oraz 5 oznakowanych budynków, w których może znajdować się Spaczona Studnia.

Rozstawienie band
Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje czy chce się wystawić jako pierwszy czy jako drugi. Gracz wystawiający się jako pierwszy wystawia swoje modele do 6” od wybranej przez siebie krawędzi. Drugi gracz wystawia się na przeciwko pierwszego. Kiedy obaj gracze wystawią swoje bandy powinni rzucić ponownie k6. Gracz z wyższym wynikiem decyduje, kto rozpocznie grę.

Zasady specjalne
Studnia - celem scenariusza jest odnalezienie Spaczonej Studni. Wszystkie modele prócz zwierząt badają budynki w jej poszukiwaniu.
Wchodząc do budynku, rzuć 2k6. Na 12 wojownik znajduje studnię. Jeśli w żadnym z budynków nie wypadnie 12, studnia znajduje się w ostatnim nieprzeszukanym budynku (na środku tego budynku). Jeśli pozostają już tylko dwa budynki nieprzeszukane, odliczamy 4 rundy. Po ich upływie decyduje się losowo, w którym budynku znajduje się studnia. Po wejściu do oznakowanych budynków, w których nie ma studni, na 5+ znajduje się kawałek Wyrdstona.
Aby zbadać studnię, należy zetknąć się z nią podstawką w fazie ruchu. Tylko jeden model w turze może przeszukiwać studnię. Gracz rzuca na T modelu. Jeśli model zda, w następnej turze może wynieść ze studni skrzynię z Wyrdstonem. Po znalezieniu skrzyni, model musi ją wynieść poza własny brzeg stołu. Noszenie skrzyni spowalnia model o połowę. Dwa modele lub więcej mogą nieść skrzynię bez kar, jednak nie mogą biegać. Jeśli niosący skrzynię zostanie zdjęty z placu boju, umieść model skrzyni w miejscu, w którym zszedł niosący. Każdy model może teraz podnieść skrzynię.

Jeżeli model nie zda testu T, rzuć k6.
 1 - Wessany! Model został wessany przez wodne wiry i zostaje zdjęty z placu boju.
2-5(6) - Zielony blask. Model co prawda poślizgnął się z lekka na mokrym kamieniu, jednak ostatecznie odzyskał równowagę i szczęśliwie znajduje skrzynię z zapasami Wyrdstona. Jeśli był pierwszym, który przeszukiwał studnię, znajduje skrzynię na 2-6. Jeśli był którymś z kolejnych poszukiwaczy, skrzynię znajduje na 2-5, zaś na 6 znajduje poprzedniego poszukiwacza, który został wessany. Jeśli jest to model przyjazny, wraca on normalnie do bandy. Jeśli jest to model z bandy przeciwnika, staje obok studni. Dopiero w następnej turze można go zaszarżować.

Zakończenie gry
Gra kończy się gdy jedna z band nie zdaje testu rozbicia lub jedna z band wyniesie skarb poza swoją krawędź .

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Przywódca zwycięskiej bandy. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z pola bitwy.
+2 Za znalezienie skrzyni. Jeżeli bohater znajdzie skrzynię, otrzymuje +2 punkty doświadczenia.
.
Skrzynia
Wojownik lub wojownicy, którzy nieśli skrzynię, muszą testować wpływ Mocy Wyrdstona.
Banda, która znalazła skrzynię, sprawdza, co w niej jest:
Automatycznie - k6 kawałków Wyrdstona
Na 5+ - Miecz
Na 6+ - Święta Maść. Maść na 2+ leczy JEDNEGO [wybranego przez gracza] wojownika z JEDNEJ [wybranej przez gracza] mutacji. Można ją też sprzedać za 3k6+2 zk.


scenariusz turnieju Moc Wyrdstona Warszawa 2008
 

1 komentarz:

Wielka Biblioteka