czwartek, 9 czerwca 2011

Świeża Woda by No Name


Zdarzyło się tak, iż większość studni w Mieście Potępionych oraz na jego obrzeżach została zatruta przez nieznanych sprawców. Nikt dokładnie nie wie, kto za tym stoi, ale uliczne plotki mówią o kultystach Nurgla bądź skavenach z klanu Pestiliens. Odnalezienie czystego źródła wody stało się cenną życia lub śmierci dla każdej bandy przemierzającej zrujnowane miasto. Świeża i nieskażona woda stała się cenniejsza od złota, cenniejsza nawet od największych brył Wyrdstona...



Teren                                                   
Żeby rozegrać ten scenariusz należy wykonać makietę domu (najlepiej z piętrem lub dwoma) z podwórkiem otoczonym 2,5'-3' murem/płotem oczywiście z frontową bramą. Na podwórku musi znajdować się studnia! Może się też znajdować resztka szopy i wychodka, kupa gruzu porośnięta krzakami, wejście do piwnicy* i co tam jeszcze wymyślicie.
Budynek stawiamy na środku stołu wielkości 4' na 4' lub większym, jeśli macie ochotę. Reszta budynków i innej scenerii jest ustawiana kolejno przez graczy.

Bandy                                                
Banda z największym wskaźnikiem automatycznie zostaje obrońcą domku ze studnią. Gracz rozstawia się w obrębie 6' od budynku i w nim samym. Postacie broniące się mogą być na początku ukryte, jeśli gracz to zadeklaruje.
Reszta graczy rzuca K6, kto rozstawi się pierwszy. Osoba z największym wynikiem może wybrać sobie krawędź startową i rozstawić się w 8' od niej. Osoba z najmniejszym wynikiem automatycznie zostaje skazana na pozostałą-ostatnią krawędź.

Rozpoczęcie gry                            
Szturm na willę po wodę-nektar życia zaczyna banda, która rzuci najwięcej na k6.

Koniec gry                                               
Wygrywa banda, której najwięcej modeli zostanie przy życiu w obrębie podwórka i domku. Studnia jest ich. Mogą do woli gospodarować jej zasobami.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to zyskuje 1 PD. 
+1 Dla wodza zwycięskiej bandy. Przywódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga zabitego (zdjęty z placu boju) podczas bitwy.


CZYSTA WODA-CZYSTY ZYSK
Zwycięska banda może zarobić na źródle wody, które opanowała. Po rzutach w Tabeli Poważnych Zranień należy wykonać prosty rachunek. Ilość będących obecnie przy życiu członków bandy razy 2K6 zk. Tyle zarobiła banda na pokątnym handlu ponoć nie zatrutą wodą...
* Jeśli masz na podwórku wejście do piwnicy (lub klapę w podłodze budynku) i w szturmie uczestniczy banda skaveńska albo krasnoludzka to gracz może zadeklarować wysłanie części (Nie Ratogra!!!) swojej bandy do szturmu kanałami i piwnicami! Maksymalnie można wysłać sześciu szczuroludzi lub krasnoludów. Skaveny wyskakują na 5+ w pierwszych trzech turach gry, w czwartej na 4+, a w piątej automatycznie. W turze wyjścia mogą strzelać, ale z modyfikatorem -2 = za ruch i słońce, które ich oślepiło po wyjściu z ciemnych piwnic.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka