piątek, 10 czerwca 2011

Ukryty skarb - rulebook


Krążą plotki że jeden z budynków zawiera ogromny skarb. Która z band odnajdzie go jako pierwsza i co tak naprawdę on zawiera?


Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’.

Ustawienie
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej wybiera czy rozstawia się pierwszy czy drugi. Ten, który rozstawia się pierwszy wybiera, po której stronie stołu chce to zrobić, ustawiając wszystkie swoje modele w odległości do 8” od brzegu stołu. Jego przeciwnik wystawia się w odległości 8” od przeciwnego brzegu stołu.

Zasady specjalne
Wszyscy wojownicy (zwierzęta nie!) w każdej z band wiedzą mniej więcej czego szukają i muszą zbadać budynki aby znaleźć skarb. Za każdym razem, gdy wojownik wejdzie do budynku, który nie został jeszcze przeszukany rzuć 2K6. Przy wyniku 12 znalazł on skarb. Budynki w strefie rozmieszczenia nie są przeszukiwane (ponieważ zostały już pobieżnie obejrzane) a inne budynki mogą być przeszukiwane tylko raz. Jeżeli nie wypadła 12 przy przeszukiwaniu budynków a został tylko jeden nie przeszukany to skarb będzie się w nim znajdował automatycznie. Po znalezieniu skrzyni ze skarbem, wojownik musi ją zabezpieczyć i wynieść przez własny brzeg stołu. Noszenie skrzyni spowalnia wojownika o połowę. Dwóch lub więcej wojowników może nieść skrzynie bez kar. Jeżeli niosący skrzynie zostanie zdjęty z placu boju, umieść model skrzyni w miejscu, w którym zginął niosący. Każdy model może ją podnieść przez wejście z nią w kontakt podstawką.
Ktokolwiek ucieknie ze skrzynią może rzucić na poniższą tabelę, aby określić, co się w niej znajduje.

PRZEDMIOT             RZUT K6 WYMAGANY, ABY ZNALEŹĆ PRZEDMIOT
3K6 zk                                                           Automatycznie
D3 kawałki Wyrdstona                          5+
Lekki pancerz                                      4+
Miecz                                                  3+
K3 klejnotów wartych 10 zk każdy         5+


Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca K6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zakończenie gry
Gdy jedna z band zdoła wynieść skrzynię ze stołu, lub nie zda testu Rozbicia, gra kończy się. W przypadku Rozbicia zwycięska banda zdobywa skrzynie

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+2 Za znalezienie skrzyni. Jeżeli bohater znajdzie skrzynie otrzymuje +2 punkty doświadczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka