piątek, 10 czerwca 2011

Żyrokopter w ogniu by Motor


KABUM!!! - silnik żyrokoptera zawarkotał a maszyna trafiona magicznym pociskiem w kadłub zaczęła pikować w dół. „Cholerny czarnoksiężnik - pomyślał pilot - nie utrzymam się długo w powietrzu".
Żyrokopter z hukiem uderzył o dach jednego ze zrujnowanych budynków Miasta Potępionych. Oszołomiony i ranny krasnolud wyczołgał się z płonącego wraku.
„Idą po mnie - pomyślał słysząc wycie wściekłej hordy - skryję się na piętrze - to jedyne wyjście! Kim oni są? Nieumarli? Opętane pomioty Chaosu? Thorward chyba nie doczeka się na ekwipunek, który miałem mu dostarczyć..."



 

Teren
Teren typowy dla Mordheim zniszczone budynki, przeszkadzajki itp. Sugerowane jest ustawienie stołu wielkości 4' na 4'. Na środku stołu należy umieścić budynek, na dachu którego rozbił się żyrokopter, na pierwszym piętrze budynku znajduje się ukryty krasnoludki inżynier.

Rozpoczęcie gry
Każdy gracz rzuca kostką k6. Ten z wyższym wynikiem decyduje, czy rozpoczyna grę jako pierwszy, czy wybiera krawędź stołu. Następnie gracze ponownie rzucają k6 w celu określenia, który z graczy wystawia swoje modele jako pierwszy. Gracz, który wyrzuci więcej decyduje, czy chce wystawić się jako pierwszy, czy woli, aby zrobił to przeciwnik.

Zasady specjalne
W tym scenariuszu nie można korzystać z umiejętności Hunch, Infiltration, oraz Katakumb itp.
Krasnoludki Inżynier – wewnątrz centralnego budynku, na piętrze znajduje się ukryty Krasnoludki Inżynier, który pilotował rozbity żyrokopter. Wykryty Inżynier porusza się po zakończeniu każdej rundy przez obu graczy (w obrębie piętra budynku, w którym się znajduje). Jeżeli Inżynier zdejmie z placu boju model, który wszedł na piętro budynku i nie znajduje się w nim żaden inny model ukrywa się. 
                          
Dwarf Enginner  
M 3 | WS 4 | BS 5 | S 4 | T 5 | W 2 | I 2 | A 1 | Ld 9

Ekwipunek: Axe, Hammer, Free Dagger, brace of Pistol, Gromril Armour, Shield, Helmet, Superior Blackpowder, Handgun
Umiejętności: Expert Weaponsmith, True Grit, Thick Skull, Hunter 

Zasady dotyczące Dwarf Enginnera:
- ukryty: wewnątrz centralnego budynku, na piętrze znajduje się ukryty Krasnoludki Inżynier, nie można go wykryć, ani do niego strzelać puki się nie ujawni
- strzały z ukrycia: w momencie gdy model kończy ruch w zasięgu 8” od budynku, w którym znajduje się krasnolud, Dwarf Enginner oddaje do niego strzał z handguna.
- atak z zaskoczenia: w momencie gdy gracz wprowadzi na piętro budynku, w którym znajduje się krasnolud model zostaje za szarżowany przez Dwarf Enginner. W pierwszej turze walki Inżynier walczy korzystając z brace of Pistol, w kolejnej jeżeli nie pokonał wroga walczy korzystając z Axe i Hammer.
- odporny na psychologię: Dwarf Enginner jest odporny na zasady psychologiczne
- Inżynier wszystkie swoje ataki zawsze przeznacza na jednego wroga, jeżeli walczy z kilkoma modelami należy określić losowo w kogo zaatakuje.
- Hard to kill: Krasnolud zostanie zdjęty z placu boju tylko przy wyniku '6' na k6. Traktuj '3-5' jako ogłuszony.
- Hard head: Krasnolud ignoruje zasady specjalne dotyczące broni obuchowych.
- Armour: Krasnolud nigdy nie ma kar do poruszania się za noszenie zbroi.
- Hate Orcs and Goblins: Krasnolud nienawidzi Orków i Goblinów.

Rozbity żyrokopter – na dachu centralnego budynku znajduje się rozbita maszyna pilotowana przez krasnoludzkiego inżyniera. W jej wnętrzu ukryty jest Młot Grungiego, pradawna runiczna broń. Aby go zdobyć model musi zetknąć się z „markerem” przedstawiającym żyrokopter. Młot zostaje podniesiony w swojej fazie rekonwalescencji. Mogą go podnieść i używać tylko bohaterowie. Ponadto na dachu znajduje się trochę ekwipunku, który wypadł z żyrokoptera. Zostaje on podniesiony razem z młotem, ale może zostać użyty dopiero w następnej bitwie. Jeżeli model dzierżący młot zostanie zdjęty z placu boju, należy położyć znacznik młota w miejscu, w którym model został zdjęty z placu boju.

Zasady dotyczące Młota Grungiego:
- Młot jest potężnym artefaktem, na którym znajdują się krasnoludzie runny. Młot nie może zostać sprzedany, mogą go używać tylko bohaterowie, nie trzeba mieć umiejętności Weapons Training żeby go używać. Nie mogą z niego korzystać modele walczące bez broni - Ghoule bohaterowie, Possessed itp.
- Runna męstwa: model dzierżący młot jest odporny na wszystkie zasady psychologiczne.
- Runna siły Giganta: model dzierżący młot może dodać +1 S przy wykonywaniu ataków młotem.
- Runna odporności: model dzierżący młot może dodać +1 T jeżeli znajduje się w walce wręcz.
- Runna szału Zabójcy Trolli: model dzierżący młot może wykonać dodatkowy atak młotem.

Koniec gry
Rozgrywka kończy się natychmiastowo gdy jedna z band nie zda Testu Rozbicia. Przeciwnik wygrywa.

Punkty Doświadczenia
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+2 Za zdjęcie z placu boju Krasnoludzkiego Inżyniera. Bohater lub grupa stronników uzyskuje 2 PD za OoA Krasnoludzkiego Inżyniera.
+2 Za zdobycie artefaktu znajdującego się w żyrokopterze. Bohater lub grupa stronników uzyskuje 2 PD za zdobycie artefaktu.

Znaleziony ekwipunek:
Przedmioty Szansa na K6
5K6 ZK Zawsze
Gromril Axe 5+
Heavy Armour 4+
Blunderbuss 5+
Handgun 5+
k3 Superior Blackpowder 5+

scenariusz turnieju "Krasnoludzki Szaniec"  Falkon 2007


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka