poniedziałek, 26 września 2011

Spalić Wiedźmę by No Name




Teren
Teren typowy dla Mordheim. Kilka zrujnowanych domów, połączonych kładkami jeśli to możliwe. Jakieś przeszkadzajki – nie trzeba się rozpisywać na takie tematy... Dodatkowo: Na środku stołu, znajduje się stos z przywiązana doń ofiarą. (Stos najlepiej okrągły nie szerszy niż 4/5”)

Rozstawienie
Gracz o mniejszym ratingu automatycznie jest obrońcą. Rozstawia się do 4” od stosu. Następnie drugi gracz wystawia wszystkie swoje modele do 8” od dowolnej krawędzi (lub kilku krawędzi) stołu.

Zasady specjalne
Na początku gry (przed rozstawieniem) gracz broniący nominuje trzy ze swoich modeli (mogące zdobywać doświadczenie). Te modele będą dzierżyły pochodnie, zamiast jednej ze swoich broni. Pochodni nie można odłożyć, ani zamienić w czasie walki na inną broń, lub tarczę, etc. Model uzbrojony w płonącą żagiew posiada ją nieodwołalnie do końca gry.  
Pochodnia: posiada zasady zwyczajnej pałki, z tą różnicą, że każdy krytyk zadany tą bronią
powoduje jeden efekt: Model wroga, trafiony pochodnią i zraniony krytycznie zaczyna się palić. Od tej pory rzuca k6 na początku każdej tury (swojej i wroga) wynik 4-6 oznacza, że ogień przestał się palić (model nie musi wtedy wykonywać kolejnych rzutów). 1-3 powoduje automatyczną ranę bez save’ów!!
Podpalanie: Aby skutecznie podpalić stos należy zetknąć się z nim podstawką modelu, posiadającego pochodnię i wykonać rzut k6. Wynik 5,6 oznacza, że oporne, wilgotne drewno zajęło się ogniem. Od tej chwili stos płonie 3+K3 tury. Ilość tur może jednak zostać zmodyfikowana o -1 turę udanym podpaleniem dokonanym przez inny model trzymający pochodnię. (*jeden model może podpalić stos tylko raz!!)
Uwalnianie więźnia: Aby uwolnić ofiarę należy zetknąć się podstawką z podstawą stosu i wykonać udany test inicjatywy na początku swojej tury ( w fazie recovery). Jeśli test się powiedzie to model zostaje uwolniony i natychmiast zasila szeregi gracza atakującego posiadając parametry dowolnej z grup jego stronników. (* Nie licząc najemników!!). Od tej pory model traktowany jest jako część bandy Atakującego.

Rozpoczęcie
Pierwsza tura należy do obrońcy!

Zakończenie gry
Gra toczy się do momentu aż jedna z band zostanie całkowicie wyeliminowana, lub nie zda testu rozbicia. Alternatywnie, jeśli gracz atakujący uwolni ofiarę, a później ucieknie po nieudanym teście rozbicia – gra kończy się remisem!

Doświadczenie
+1 Za przeżycie jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 doświadczenia.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 doświadczenia.
+1 Za wroga ściągniętego ze stołu każdy bohater zyskuje 1 doświadczenia za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za uwolnienie ofiary jeżeli bohater, lub stronnik uwolni ofiarę dostaje 1 doświadczenia.

Dodatkowo:
Jeżeli „ofiara” została uwolniona : Dołącza się do bandy atakującego (jeżeli przeżyła bitwę, oraz gdy pozwala na to maksymalna ilość modeli w jego bandzie) zasilając szeregi dowolnej grupy jego stronników (mogących zdobywać doświadczenie!). Musi zostać wyekwipowana tak samo jak grupa, do której się dołączy. Dodatkowo cała grupa dostaje 1 doświadczenia!

Jeżeli ofiara spłonęła : Umierająca w męczarniach ofiara wykrzykuje gdzie ukryta jest część skarbów zgromadzonych przez jej bandę. Zwycięzca otrzymuje 3K6 złotych koron i jeden dodatkowy kawałek wyrdstone’a. Dodatkowo banda obrońcy przypadku zwycięstwa dostaje 1 doświadczenia przeznaczony dla wybranego przez graca bohatera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka