poniedziałek, 26 września 2011

Ty mieć Wyrd...gygrhhyyyy...stone by No Name


Skradali się wąską uliczką w kierunku odgłosów walki. Wśród cieni, tak dziwnie tańczących na popękanych ścianach, Oleg nie czuł się zbyt pewnie... Spojrzał po raz kolejny na idącego za nim Karla, który nagle mocniej owinął się płaszczem.... Teraz już wiedział, że on to ma!          



Teren                                    
Teren typowy dla Mordheim zniszczone budynki, przeszkadzajki itp.            

Rozpoczęcie gry               
Każdy gracz rzuca kostką k6. Ten z wyższym wynikiem decyduje, czy rozpoczyna grę jako pierwszy, czy wybiera krawędź stołu. Następnie gracze ponownie rzucają k6 w celu określenia, który z graczy wystawia swoje modele jako pierwszy. Obaj gracze wystawiają swoje modele w zasięgu 8" od wybranej przez siebie krawędzi stołu.            

Zasady specjalne   
Spaczeniowa animozja" - każda banda podatna jest na animozje, jednak w obrębie bandy na są na nią odporni: dowódca bandy, najemnicy, zwierzęta, duże bestie ( ogr, minotaur, ratogr, troll) oraz postacie odporne na psychologię. W fazie rekonwalescencji za każdego nie odpornego na Spaczeniową Animozję rzucamy kością, jeśli uzyskamy „6" oznacza to, że w tej turze dosięgła go animozja. Następnie należy rzucić jeszcze raz aby zobaczyć co się stało z nieszczęśnikiem:                                                                 
 1 - postaci wydaje się , że członek jej własnej bandy, (tuż obok) skrywa za pazuchą ( w torbie, w pysku, za spódniczką, itp.) kawałek spaczenia! Postać szarżuje na najbliższą przyjazną jednostkę. Na czas tej tury jest odporna na psychologię oraz dostaje bonus +1 do trafienia! Walkę rozgrywamy normalnie. Po walce możemy się przekonać czy postać rzeczywiście ma wyrdstona, na 4+(*) posiada kamień a jeśli jest znokautowana, ogłuszona bądź OOA - spaczeń zabiera szarżująca postać!    

2-5 - postać ogłupiała na jedną turę bo wydaję jej się, że wszyscy wokół mają spaczeń i nie wie kogo szarżować! Stoi w miejscu i nic nie robi.

 6 - postaci wydaję się, że dostrzegła spaczeń u wroga! Postać natychmiast wykonuje ruch w kierunku wroga, który jest liczony jako dodatkowy ruch ( postać może się jeszcze raz poruszyć w fazie ruchu ale również w kierunku tego samego wroga). Jeżeli dodatkowy ruch spowoduje wejście w zasięg szarży - musi on natychmiast zaatakować przeciwnika, dodatkowo dostaje w tej szarży bonus +1 do trafienia oraz odporność na psychologię. Walkę rozgrywamy normalnie. Po walce możemy się przekonać czy postać rzeczywiście ma wyrdstona, na 4+(*) posiada kamień a jeśli jest znokautowana, ogłuszona bądź OOA spaczeń zabiera szarżująca postać!            
(*) „Wasza mieć mało spaczenia" Test na posiadanie wyrdstona przeprowadzamy tylko, przy trzech pierwszych szarżach postaci z animozją. Tak, więc na stole pod koniec gry może być max. 6 spaczeni.  
   
Koniec gry
Rozgrywka kończy się automatycznie, gdy jedna z band nie zda testu rozbicia.            

Punkty Doświadczenia
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za każdego posiadanego przez postać wyrdstona pod koniec bitwy.            

     
Scenariusz turnieju "Da Green Rulez"  - Falkon 2006


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka