czwartek, 29 września 2011

Wieża Czarnoksiężnika by No Name


Przed laty stała tu wysoka wieża należąca do potężnego Warlocka. Posiadał on niezliczone skarby i magiczne artefakty. W czasie kataklizmu jednakże wieża uległa potwornym uszkodzeniom, a przedmioty o wielkiej wartości zostały porozrzucane na wszystkie strony. Skarby zostały by już dawno rozkradzione, lecz strzegą ich potężne drewniane golemy stworzone przez maga. Przez wiele miesięcy nikt nawet nie zbliżał się do tego miejsca w obawie przed strażnikami, lecz od jakiegoś już czasu krążą pogłoski, iż magia podtrzymująca je przy życiu słabnie. Nadeszła odpowiednia pora by sprawdzić plotki, jak wiesz wieści w Mordheim szybko się rozchodzą.



Teren
Typowy dla Mordheim. Kilka zrujnowanych domów, połączonych kładkami jeśli to możliwe. Jakieś przeszkadzajki – nie trzeba się rozpisywać na takie tematy... Dodatkowo: Na środku stołu, znajduje się Wieża Maga. Nie musi być to wysoki budynek. Wręcz po wieży mogły pozostać jedynie fundamenty, liczy się to co znajduje się dookoła niej.

Zasady specjalne
Wokół wieży w odległości do 6” rozstawione są D3 Drewniane golemy. Gracze rzucają K6 i ten z wyższym wynikiem rozstawia pierwszego z nich, następnie w zależności od ich ilości gracz drugi rozstawia drugiego golema, a potem znów gracz pierwszy (bądź trzeci w przypadku większej ilości graczy) wystawia trzeciego. Golemy nie mogą znajdować się bliżej niż 6” jeden od drugiego.

*Drewniany golem: Jest to zaiste potężny konstrukt wykonany z drewna i powołany do życia za pomocą magii. Golem ów posiada charakterystyki zwykłego zombie i jego zasady specjalne, z dodatkowym modyfikatorem +1 S i +1 T. Aby aktywować golema dowolny model (mogący zdobywać doświadczenie) musi zetknąć się z nim podstawką i spróbować odczytać zapisane na jego korpusie w magiczny sposób „słowo aktywujące” , co zakończy jego ruch. Aby tego dokonać model musi pomyślnie przetestować swoje dowodzenie (Swój współczynnik – nie korzystając z LD dowódcy). Modele posługujące się magią, lub modlitwami otrzymują modyfikator +1 do dowodzenia. Raz aktywowany drewniany golem zasila szeregi bandy swojego nowego „pana” i od początku następnej tury gracza porusza się jak pozostałe modele. Jeśli test się nie udał, należy wykonać rzut K6. Wynik „1” oznacza,
że „coś poszło nie tak” i golem ożywa, ale jako strona trzecia konfliktu. Od tej pory golem rusza się jak kolejny gracz, zawsze po turze obecnego gracza. Atakuje zawsze najbliższy model, szarżując o ile tylko jest to możliwe. W czasie walki przeciwnik, miast wykonywać normalne ataki może spróbować przejąć nad nim kontrolę w ten sam sposób, jednakże z modyfikatorem –4 do dowodzenia. Po bitwie magia podtrzymująca ulega rozproszeniu i golem rozsypuje się w stertę drewnianych belek i jest bezużyteczny. Resztki golema można sprzedać za 2K6 złotych koron.

*Magiczna Aura: Teren wokół wieży aż kipi od magicznej mocy. Na początku każdej tury należy wykonać pojedynczy rzut K6. W przypadku wyniku „1” należy losowo wybrać model ze swojej bandy, który otrzyma jedno trafienie siłą 3 i +1 do injury. W przypadku tego trafienia nie przysługują żadne save’y!

Rozpoczęcie
Obaj gracze rzucają K6. Ten z wyższym wynikiem decyduje: wybiera krawędź, bądź rozpoczyna rozgrywkę. Następnie gracze ponawiają rzut i zwycięzca decyduje kto rozstawi się jako pierwszy.

Zakończenie gry
Gra toczy się do momentu aż jedna z band zostanie całkowicie wyeliminowana, lub nie zda testu rozbicia.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 doświadczenia.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 doświadczenia.
+1 Za wroga ściągniętego ze stołu każdy bohater zyskuje 1 doświadczenia za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za aktywowanie golema bohater, lub stronnik dostaje 1 doświadczenia.

Dodatkowe
Po bitwie zwycięzca może rzucić K6 na poniższą tabelkę, aby zobaczyć co udało mu się znaleźć w ruinach wieży.

3K6 Złotych koron 3+
D3 kawałki wyrdstone’a 4+
Lucky Charm 4+
Zioła lecznicze 5+
Drewniany golem* 6+
*Drewniany golem posiada charakterystyki i zasady zwykłego zombie z modyfikatorem +1S i +1T. Dołącza do bandy jako stronnik. Nie można go sprzedać, jednakże można go pozostawić na pastwę losu. W razie, gdy banda w jakikolwiek sposób zdobędzie kolejne golemy może połączyć je w grupę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka