poniedziałek, 26 września 2011

Zasadzka - rulebook


Zdarza się, że jedna grupa usilnie próbuje pozbyć się drugiej. Wtedy urządza zasadzkę. To nie takie trudne zwabić grupę żądnych spaczenia i pieniędzy straceńców z Mordheimu. Wystarczy zaaranżować spotkanie w jakimś ciemnym miejscu. Ustawić w oknach i zaułkach swoich łuczników i siepaczy, a potem czekać, aż wejdą pomiędzy twoich ludzi i... na nich!


Teren                                                                          
Najlepiej stół 4' x 4'. Do tego wymagane będą jakieś budynki, ustawia je atakujący, ponieważ to on wybrał miejsce na zasadzkę.

Gangi:                                                                                      
Atakujący ma zawsze niższy warband rating. Grupa obrońców powinna być odpowiednio silniejsza, by miała szanse na przetrwanie.

Zasady:        
Grupa atakująca zwabia w pułapkę drugą, silniejszą grupę - obrońców.
Obrońca ustawia się w obszarze 4" x  6"  w miejscu wskazanym przez atakującego.
Atakujący ustawia się, wokoło ale nie bliżej niż 8" od modeli obrońców.

Początek rozgrywki:   
Atakujący zaczyna.

Koniec rozgrywki:    
 Gra toczy się do momentu aż:                   
 - jedna z grup wykona nieudany rout test.            
 - jedna grupa wybije drugą do nogi.           
 - obrońcom uda się przebić, to jest przynajmniej połowa modeli musi osiągnąć dowolny brzeg stołu, w tym wypadku wygrywają.

Doświadczenie:
+1 dla każdego bohatera lub grupy stronników,
którzy przetrwali bitwę.
+1 dla zwycięskiego dowódcy.
+1 dla każdego bohatera, który zdjął z placu boju przeciwnika.
+1 dla bohatera lub grupy stronników, którzy się przebili.
+1 dla każdego obrońcy, jeżeli zdejmą z placu boju wszystkich napastników.
+1 dla każdego atakującego, jeżeli zdejmą z placu boju wszystkich obrońców i nikt im nie ucieknie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka