wtorek, 24 stycznia 2012

Czas zmian by Skavenblight DT


Nawet w Czasie Apokalipsy nikt nie spodziewał się takiej interwencji Pana Zmian. Przeszukiwanie miasta kończy się – a raczej zaczyna – dla wszystkich fatalnie. Czas i przestrzeń tworzą zawirowania, w ogólnym zamęcie znika nagle większość wojowników. Teraz trzeba znaleźć swoich i ustrzec się przed niebezpieczeństwami...




Teren
Zrujnowane domki, mury, przeszkody.

Rozstawienie band
Rozstawienie takie samo, jak w scenariuszu chance encounter. Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje czy chce się wystawić jako pierwszy czy jako drugi. Gracz wystawiający się jako pierwszy wystawia swoje modele w wybranej ćwiartce. Drugi gracz wystawia się w przeciwległej ćwiartce, nie bliżej niż 14” od najbliższego modelu przeciwnika. Kiedy obaj gracze wystawią swoje bandy powinni rzucić ponownie k6. Gracz z wyższym wynikiem decyduje, kto rozpocznie grę.
UWAG A! Obaj gracze zaczynają z 25% modeli, w której musi być wódz i co najmniej jeden bohater, wybrany losowo. Resztę początkowej ekipy wybiera się również losowo. Sędzia umieszcza w ćwiartce każdego z graczy znaczniki w liczbie x [gdzie x oznacza tyle modeli, ilu brakuje mu obecnie w bandzie] + 5. Robi to przed rozstawieniem obu graczy – można zatem swoje 25% rozstawić od razu przy znacznikach.

Zasady specjalne
Każdy model, który dochodzi do wiru czasoprzestrzennego [czyli do znacznika], może sprawdzić, czy nie znalazł się tam ktoś z jego bandy. W tym celu rzuca 2k6:
2 – model zostaje wessany i dołącza do zaginionych
3-4 – pojawia się losowy model przeciwnika [natychmiast wchodzi w szarżę]
5-11 – pojawia się losowy własny model
12 – pojawia się kawałek wyrdstona [można nieść dowolną ilość bez kar do ruchu]
Oczywiście, gdy gracz odzyska całą bandę, przestaje szukać i nie może już sprawdzać wirów.

Zakończenie gry
Gra kończy się, gdy jedna z band nie zda testu rozbicia. Po bitwie wszyscy zaginieni automatycznie powracają.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Przywódca zwycięskiej bandy. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z pola bitwy.

Scenariusz turnieju Mordheim "Czas Apokalipsy" - Bazyliszek 2007 Warszawa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka