piątek, 20 stycznia 2012

Rytuał Przeklętego Pielgrzyma by Skavenblight DT







Nicodemus spojrzał z trudem poprzez aurę zielonkawego blasku. Tak, byli tu. Mali, śmieszni ludzie, nie dorastający mu do pięt - dosłownie i w przenośni. Z drugiej strony również nadchodziły jakieś kurduple. Cóż, nie miało to teraz najmniejszego znaczenia. Ani jedni, ani drudzy nie odważą się go zaatakować podczas odprawiania rytuału. Przecież słyszeli o nim, i wiedzą, że kogo jak kogo, ale Nicodemusa niepokoić nie należy. A nawet jakby chcieli mu przerwać, nie mają najmniejszych szans. Żadna aura nie przepuści żywego wroga. Ani kuli, ani strzały, ani bełtu. Nie jest to możliwe. Przecież aura jest dziełem największego z czarodziejów...
A jednak nadchodzą, pomyślał, kątem oka dostrzegając ruch. Dobrze. Tym lepiej. Najważniejsze, by nie przerywali rytuału. Po nim nieistotne będzie już, kto i czego od niego chce. Największy z czarodziejów wreszcie przestanie być wyszydzany. Wreszcie nie tylko wzrost będzie świadczył o jego wielkości. Wreszcie klątwa demona zostanie zdjęta. Wszystko wróci do normy... będzie znów tak samo... albo lepiej...
- Niech tylko ktoś odważy się przekroczyć linię tego kręgu... - zamruczał. - Nie wiem, co mu zrobię, ale pewne jest jedno... nie wyjdzie z tego żywy...




Teren
Gracze na przemian ustawiają po jednym kawałku terenu: zrujnowany budynek, wieża, lub coś podobnego. Sugerujemy, aby teren został ustawiony na obszarze o wymiarach 4’x4’. Przez środek stołu przebiega ulica (szerokość 10"). Do budynków po bokach można wchodzić, ale nie można przechodzić za nimi.

Bandy
Każdy gracz rzuca kostką. Kto wyrzuci więcej, wybiera, czy wystawia się jako pierwszy czy jako drugi. Ten, który wystawia się jako pierwszy, wybiera krawędź stołu i rozstawia modele w odległości 8" od krawędzi w dowolnym miejscu. Następnie jego przeciwnik robi to samo.

Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy rzuca k6. Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna grę.

Zasady specjalne
Na środku ulicy umieść znacznik o średnicy 4". Jest to krąg mocy, w którym Nicodemus odprawia swój rytuał. Nicodemus nie atakuje obcych tak długo, jak nie zbliżą się oni do granic kręgu na 8".

Aura Powstrzymania
Do kręgu mocy może wejść tylko jednostka, która zda test Ld. Testy muszą zdawać wszyscy, bez względu na odporność na psychologię - to nie jest kwestia strachu czy innych oddziaływań psychologicznych, lecz silnych magicznych zaklęć, które chronią rytuał przed przerwaniem.
Aura Ochrony
Nicodemus zadbał również o to, by nikt nie próbował uszkodzić go z daleka. Każdy strzelec ma -2 do rzutu przy strzelaniu, każdy czarodziej -2 do rzutu na powodzenie czaru.
Przerwanie rytuału
Kiedy jakikolwiek model wkroczy do kręgu mocy, wówczas rytuał zostaje przerwany, a Nicodemus wpada w szał i atakuje śmiałka. Jeśli śmiałek jest bohaterem i zostanie zdjęty z pola bitwy, wówczas rzuć za niego kostką k3 w fazie przyznawania doświadczenia:
1 - Co się dzieje, gdzie ja jestem? – bohater nic nie pamięta – całe doświadczenie, które zdobył w bitwie, jest stracone.
2 - Normalnie mówię ci… - bohater pamięta wszystko, co się działo, a widział więcej niż towarzysze. Dostaje 2 punkty doświadczenia.
3 - Dziwnie się czuję… - bohater doznał dziwnego oświecenia – przyznaj mu dowolną umiejętność z dowolnej dostępnej gałęzi. Opętani, Karnawał lub Zwierzoludzie mogą zamiast tego wybrać sobie dowolną mutację.

Zakończenie gry
Kiedy jedna z band nie zda testu Rozbicia, gra zostaje zakończona. Rozbita banda przegrywa.
Alternatywnie, kiedy jedna z band przeprowadzi na drugą stronę wszystkich swoich żyjących wojowników, gra kończy się, a wspomniana banda wygrywa.

Zabicie Nicodemusa
Banda, która zabiła Nicodemusa (niekoniecznie zwycięska!) otrzymuje k3+1 kawałków Wyrdstona.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia
+1 Zwycięski Przywódca. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za Przeciwnika Zdjętego z Placu Boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju.
+3 Za zabicie Nicodemusa












Scenariusz turnieju "Legendarni Bohaterowie" Warszawa 2008


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka