sobota, 4 lutego 2012

Krwawy poniedziałek by Skavenblight DT







Metaliczny zapach krwi roznosi się w powietrzu, gdy dzielni poszukiwacze bogactw wyruszają na łowy. Nie jest on w Mordheim niczym nadzwyczajnym, jednak tego dnia coś wisi w powietrzu. Przeszukiwanie domów może skończyć się bardzo źle dla tych, którzy w porę nie dowiedzą się o krwawej orgii wyznawców Khorne'a...



Teren
Zrujnowane domy, murki, przeszkody, itp. oraz 5 oznakowanych budynków, które gracze mają za zadanie zdobyć i obronić.

Rozstawienie band
Każdy z graczy rzuca k6, ten z wyższym wynikiem decyduje czy chce się wystawić jako pierwszy czy jako drugi. Gracz wystawiający się jako pierwszy wystawia swoje modele do 6” od wybranej przez siebie krawędzi. Drugi gracz wystawia się na przeciwko pierwszego. Kiedy obaj gracze wystawią swoje bandy powinni rzucić ponownie k6. Gracz z wyższym wynikiem decyduje kto rozpocznie grę.

Zasady specjalne
Wyznawcy Khorne'a czają się w każdym budynku na tych, których upatrzyli sobie na ofiary. Po wejściu do budynku rzuć k6 [rzucamy tylko za pierwszy model, który tam wchodzi]:

1 – Ofiara Rozpruwacza. Model widzi potwornie skatowane zwłoki, całe we krwi. Musi testować strach, w przeciwnym bowiem razie jest automatycznie znokautowany. Nie dotyczy modeli odpornych na strach i psychologię.
................................................................................................................................................

2 – Kultysta. Z krwawej orgii ostał się tu jeszcze jeden kultysta, automatycznie szarżujący model.

Kultysta
M 4 | WS 3 | BS 3 | S 4 | T 3 | W 1 | I 3 | A 2 | Ld 6

Uzbrojony w: sztylet.

 ................................................................................................................................................
3 – Niedoszła ofiara. Model znajduje niedoszłą ofiarę kultystów, związaną w kącie i pozostawioną swemu losowi. Może ją uwolnić – na 2+ jest to model przyjazny, o charakterystykach przeciętnego wojownika [M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7], uzbrojony w sztylet, który przyłącza się do bandy na jedną bitwę w zamian za uratowanie życia. W przypadku gdy wypadnie 1, uratowana postać [te same charakterystyki] szarżuje swego wybawcę. Można też zostawić ofiarę związaną – jej obecność nie wpływa na zajmowanie budynków.
 ................................................................................................................................................
4 – Nóż Rozpruwacza. Model znajduje specjalny, długi nóż, używany do składania ofiar. Może go sobie zatrzymać – daje on modyfikator +1 do rzutu na zranienie.
 ................................................................................................................................................
5 – Martwy kapłan. W tym budynku był już ktoś uprzejmy i zabił kapłana Khorne'a. Model może przeszukać zwłoki – znajduje przy nich 2k6 zk. Jeżeli wyrzuci dwie jedynki, znajduje zamiast złota Talizman Szczęścia (Lucky Charm).
 ................................................................................................................................................
6 – Rozpruwacz! Legendarny kapłan i wojownik Khorne'a właśnie tutaj czeka na swoich wiernych kultystów, zajęty właśnie składaniem krwawej ofiary. Jest odwrócony plecami do modelu – jeśli nie zostanie zaszarżowany, zaatakuje dopiero w następnej turze.

Rozpruwacz
M 4 | WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | Ld 8

Uzbrojony w: dwa topory.
Zasady specjalne: odporny na psychologię .

 
Zakończenie gry
Gra kończy się po 8 rundach. Nie wykonuje się testów rozbicia. Wygrywa gracz, który zdobył więcej budynków spośród 5 oznakowanych. Za zdobyty uznaje się budynek, w którym znajduje się przynajmniej jeden model z danej bandy i żadnego wrogiego. W przypadku, gdy w budynku znajdują się modele z obu band, walka o niego pozostaje nierozstrzygnięta.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę otrzymują oni +1 punkt doświadczenia.
+1 Przywódca zwycięskiej bandy. Przywódca bandy, która wygrała otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
+1 Za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z pola bitwy.


Scenariusz turnieju Mordheim "Czas Apokalipsy" - Bazyliszek 2007 Warszawa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka Biblioteka